پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
تاجبخش فناییان که پیش از این مسئولیت پروژه‌های الف ویژه سازمان صداوسیما را عهده‌دار بود، در پاسخ به اینکه آیا به ادامه همکاری با تلویزیون تمایل دارد؟ گفت: گمان نمی‌کنم بشود با تلویزیون کار کنم؛ این اتفاق دلایل مختلفی دارد که یکی از این دلایل مدیریت فیلم و سریال تلویزیون است که خیلی معیارهای مشخص و معمولی برای همکاری با افراد ندارد و اصلا معلوم نیست با چه کسانی می‌خواهد کار کند.

شعارسال: این استاد دانشگاه در ادامه‌ تصریح کرد: معیارهای مشخصی برای پذیرش متن‌ها در جهت ساخت تولیدات مناسب وجود ندارد. همچنین در عین حال سطح کیفی کارها به قدری نازل شده است که کمتر کارگردانی همکاری با تلویزیون را برای خودش یک موقعیت افتخارآمیز تلقی می‌کند. متأسفانه کارهای تلویزیون افت کرده است و بازیگران و کارگردانان خوب هم دیگر نمی‌توانند تماشاگر را قانع و شایستگی‌های قبلی خودشان را ظاهر کنند.

فناییان همچنین تصریح کرد: انگار مدیریت هم خیلی توقع شایسته و کارشناسانه‌ای ندارد و پیگیری‌های دقیقی برای سلامت، صحت و قوت کارها نمی‌کند و در نهایت یک بی‌برنامگی به وجود آمده است که نتیجه این اتفاقات این می‌شود که کارها به لحاظ پردازش و کیفیت هنری آنقدر نمی‌توانند سطح بالایی داشته باشند. در پی این مشکلات تماشاگر هم از تلویزیون فراری می‌شود و به سوی شبکه‌های ماهواره‌ای سوق پیدا می‌کند.

فناییان در ادامه همین توضیحاتش با تأکید بر اینکه صحبت‌هایی که انجام داد تنها حرف خودش نیست و همه شاهد این اتفاق هستند که تلویزیون در کارهایش دچار تنزل کیفی شده است بار دیگر یادآور شد: به نظرم در چنین شرایطی افتخار چندانی برای کارگردان نیست که در تلویزیون کار کنند.

فناییان در بخش دیگر از صحبت‌هایش به طرح‌هایی که مدت‌هاست در صداوسیما بی‌جواب مانده است اشاره کرد و توضیح داد: از مدت‌ها پیش دو طرح نمایشی به تلویزیون پیشنهاد دادم که همچنان بلاتکلیف مانده است. چه کسی بدش می‌آید در تلویزیون کار کند. برای تلویزیون کار کردن یعنی برای مردم کار کردن اما به شرطی که یک ارتباط هنری سالم باشد. ما از خدایمان است که شرایط مناسب در تلویزیون به وجود بیاید.

این کارگردان در ادامه همین بحث تصریح کرد: سال‌ها پیش دو طرح ارائه دادم و هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ام. این مساله خود نشان‌دهنده آن است که دوستان طالب کارهایی هستند که به نظر من از لحاظ فرهنگی جنبه قابل قبولی ندارند. وقتی سریال‌های اخیر تلویزیون را می‌بینم واقعا خدا را شکر می‌کنم که شرایطی پیش نیامد تا آن‌ها را کار کنم چون واقعا کیفیت کارها افت پیدا کرده است.

فناییان در پایان اعلام کرد که در حال حاضر تدریس می‌کند و در عین حال مشغول نگارش یک فیلمنامه سینمایی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 30 فروردین 1395، کدمطلب: 95013013464 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین