پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
دبیر ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی در غیبت برخی دستگاه وارد میدان شده و ضعف‌های موجود را جبران کرده است، گفت: مراکز بهاران، نمود فعالیت بی‌سابقه در تاریخ بلدیه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است.
شعار سال:ایرج صیادی با اشاره به اینکه در 5 سال اخیر با برخی از دستگاه‌های دولتی ازجمله ناجا، استانداری و برخی دستگاه‌ها به دنبال راه‌اندازی مرکزی برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان بودیم، اظهار داشت: باوجود تلاش‌ها و اهتمام جدی که در این خصوص داشتیم، متأسفانه ظرفیت‌ها و مقتضیات برای اجرا وجود نداشت و به همین دلیل با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام‌شده و پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در حوزه آسیب‌های اجتماعی از سوی استانداری و با همت شهرداری تهران و همکاری صادقانه برخی بخش‌ها شاهد اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مؤثر در این زمینه هستیم.

صیادی با اشاره به اینکه شهرداری تهران با تمام امکانات و توانایی درزمینه آسیب‌های اجتماعی به میدان آمده است، بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و توان شهرداری تهران اقدام بزرگی در ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان در سطح شهر تهران صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد بسترها و آماده کردن شرایط در این زمینه و به عهده گرفتن مدیریت اجرایی امور، اقدام بسیار شایسته و مهم شهرداری تهران بود که به عبارتی 80 درصد اصل کار را در بر می‌گرفت.

به گفته دبیر ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور، در حال حاضر به همت شهرداری، اسب زین شده آماده حرکت است، بنابراین در شرایطی که مقتضیات کار آماده‌شده باید هر دستگاه و نهادی متناسب با وظایف خود در راستای سیاست‌های کلان به ایفای نقش خود بپردازد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران زمینه و بستر اجرای کار را به‌خوبی آماده کرده است، افزود: سطح اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران بسیار عالی است و به عبارتی امکانات و فضاهای لازم برای آنکه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند، به‌خوبی فراهم‌شده است.

صیادی در ادامه با تأکید بر اینکه رسیدن به خروجی و نتیجه قابل‌قبول در کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه کارتن‌خوابی و معتادان نیازمند فعالیت‌های تیمی و گروهی است، تصریح کرد: باید همه دستگاه به وظایف خود عمل کنند، در غیر این صورت به اهداف خود نخواهیم رسید.

دبیر ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور به حضور همه دستگاه برای دست یافتن به خروجی و نتیجه مثبت در این خصوص اشاره و با بیان اینکه باید تیم اعزامی وزارت بهداشت و درمان برای غربالگری و درمان در مجموعه مراکز بهاران و کمپ‌های شهرداری تهران حضور داشته باشند، گفت: تیم مشاوران و مددکاران سازمان بهزیستی و تیم سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز برای کارآموزی و همچنین تیم ناجا برای پوشش مباحث امنیتی باید به موضوع، توجه و اهتمام جدی داشته و با شهرداری تهران همکارهای لازم را داشته باشند.

صیادی با اشاره به دستور معاون وزیر بهداشت برای تجهیز مراکز بهاران از سوی این وزارتخانه گفت: شاهدیم که در حال حاضر نزدیک به 8 تیم بهداشت و درمان مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: امیدواریم قبل از حضور مددجویان در مراکز بهاران، شاهد حضور گروه‌های مختلف سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این مراکز باشیم.

دبیر ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور به دوره‌های سم‌زدایی در کمپ‌ها اشاره و با بیان اینکه فرایند جمع‌آوری و سم‌زدایی و انتقال آسیب دیدگان به مراکز بهاران در حقیقت فعالیت و اقدام بزرگی است که از سوی شهرداری تهران انجام‌گرفته است، گفت: شهرداری در حال حاضر محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. بنابراین همه دستگاه‌ها موظفند خود را در کنار شهرداری برای اقدام و عمل آماده کنند.

صیادی ادامه داد: سالم‌سازی جامعه درگرو همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: با تدبیر شورای اجتماعی کشور، مدیریت استاندار استان و همچنین همت والای شهرداری تهران ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر به‌خوبی صورت می‌گیرد که اجرای درست این طرح، آن را به الگویی درکل کشور تبدیل خواهد کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، دبیر ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف بدون سهم خواهی و حاشیه‌سازی باید

وارد میدان عمل شوند، خاطرنشان کرد: می‌توانیم الگوی موفقی را نه‌تنها برای داخل کشور بلکه در عرصه بین‌المللی درزمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه دهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات ، برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395کدمطلب : 95013013732 www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین