پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت روز گذشته با تعدادی از علما و مراجع تقلید در قم دیدار کرد که همگی آنها از تلاش‌های دولت و رئیس‌جمهوری در حل مشکلات مردم و اجرای برجام تقدیر کردند.

شعار سال: در ادامه سخنان آیات عظام وحید خراسانی، صافی‌گلپایگانی،‌ مکارم شیرازی، جوادی آملی، شبیری زنجانی،‌ موسوی اردبیلی در دیدار با وزیر بهداشت می‌آید:

آیت‌الله وحید خراسانی: سلام مخصوص مرا به دکتر روحانی برسانید/ حقا و انصافا باید از تلاش‌های آقای ظریف و شما قدردانی کرد

آیت‌الله حسین وحید خراسانی با اشاره به خدمات محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه و سید حسن قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت، گفت: حقا و انصافا باید از تلاش های آقای ظریف در وزارت امور خارجه و دکتر هاشمی در وزارت بهداشت قدرانی کرد و هر دو وزیر با دقت کار کرده و به رفع مشکلات می‌پردازند.

این مرجع تقلید گفت: دولت تلاش گسترده را جهت خدمت به مردم انجام داده است، سلام مخصوص مرا به دکتر روحانی رئیس‌جمهوری برسانید.

وی همچنین با اشاره به خدمات هاشمی در وزارت بهداشت اظهار کرد: این وزارتخانه توفیقات بسیاری داشته که از خدمات شما حقا و انصافا قدردانی می کنم.

وی به موضوع اهمیت سلامت اشاره کرد و گفت: سلامت اهم مطالب است و هر امر انسان عملا و اخلاقا متوقف به سلامت است.

آیت الله وحید خراسانی تصریح کرد: کار شما مهمترین کار است و اگر جریانی ایجاد شود که همه مردم آنچه دخیل در سلامت است را رعایت کنند، همه موضوعات درست می شود.

وی با اشاره به اهمیت درست صحبت کردن گفت: باید با دنیا با حسن کلام صحبت کرد و این دستور دین است و اسلام نیز بر این امر تاکید دارد.

وحید خراسانی همچنین به کار اطبا اشاره کرد و گفت: اطبا با افرادی سر و کار دارند که دل‌شکسته هستند و در میان آنها نیز افرادی هستند که از نظر مالی مشکل دارند که باید به آنها کمک کرد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: در مسئله برجام براساس خیر مسلمانان اقدام شود

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: در موضوع برجام باید بکوشید که آن چیزی که خیر برای مسلمانان است، انجام دهید و ارتباط با دنیا داشته باشید.

این مرجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در این باره باید سوءتفاهم‌ها برطرف شود و همه برای همدلی و اتحاد در جامعه تلاش داشته باشیم.

وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت اظهار کرد: وظایفی که انجام می‌دهید بسیار مهم و اثربخش است که از زحمات شما قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی افزود: کار مجموعه وزارت بهداشت و درمان بسیار با اهمیت است و شما و کسانی که با شما در این راستا کار می‌کنند باید خوشحال باشند و قدر جایگاه خود را بدانند.

این مرجع تقلید افزود: سعی کنید تا کارهای شما برای رضای خداوند باشد و اگر کاری برای رضای خدا بود، اثربخش است و به موفقیت می‌رسد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: بکوشید تا در مسائل آموزشی و گسترش طب و تربیت نیرو تلاش داشته باشید چرا که در کشور استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مراکز درمانی گفت: در بیمارستان‌ها کارهای خوبی انجام می‌شود اما باید بکوشید تا رعایت حدود شرعی و اقدامات اسلامی نیز در این مراکز بیش از گذشته رعایت شود.

این مرجع تقلید خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما انسانی وارسته، مؤومن و متدین هستید و از جمله سادات به شمار می‌روید و دعا کنید که کار‌ها با موفقیت پیش برود.

آیت‌الله مکارم شیرازی: عده‌ای در مورد برجام بی انصافی می‌کنند / تعجب می کنم باوجود موافقت رهبری با برجام، برخی باز تعبیر به خیانت می‌کنند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند، گفت: با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می کنند.

وی روز پنجشنبه در دیدار با دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در ارتباط با برجام کاری انجام شده، ما نمی گوییم فتح الفتوح بود ولی فراموش نکنیم که طرف مقابل ما، آدم ناقلایی است.

وی ادامه داد: در برجام در مورد مسائل، ذره ذره توافق کردند و ما باید طرف مقابل را هم در نظر بگیریم، آنها دوست ندارند جمهوری اسلامی ایران مقتدر و یکه تاز منطقه باشد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان تحمل این را ندارند که در منطقه قدرتی پیدا شود که به آنها امتیاز ندهد، ما می گوییم برجام این است و هزینه های پیاده شدن آن هم اینگونه است.
وی ادامه داد: تعجب می کنم با وجودی که رهبر معظم انقلاب موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز انتقاد و تعبیر به خیانت می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: برخی غافل از این هستند که هر چه فشار دشمنان بیشتر شود باید وحدت ما نیز افزایش پیدا کند، باید مسائل شخصی را کنار بگذاریم و گاهی این مسائل شخصی حاکم بر مقدرات جامعه نشود و منافع ملی و مردم باید اصل باشد.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان به ما فشار وارد می کنند باید اتحاد و همدلی خود را بیشتر کنیم.
این مرجع تقلید همچنین گفت: دولت باید برای رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری انجام دهد، امروز مساله ارزش افزوده به یک مشکل تبدیل شده است که مثلا روی پول آب و برق هم ارزش افزوده دریافت می کنند، باید با محاسبه دقیق، آثار و منافع و مضرات کار را در نظر بگیریم.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین ورود بدون محدودیت افراد به فضای مجازی را از دیگر مشکلات دانست و گفت: گزارش هایی که از فضای مجازی به ما می رسد، خیلی وحشتناک است.
وی ادامه داد: افراد دست اندرکار باید در این زمینه فکر اساسی کنند، باز بودن بدون محدودیت سرچشمه بسیاری از مشکلات در حوزه فضای مجازی است و متاسفانه 80درصد ازدواج هایی که از این راه صورت می گیرد منجر به طلاق می شود.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با تقدیر از خدمات دولت در حوزه سلامت گفت: دولت و وزارت بهداشت بدون مجامله(چرب زبانی) در حوزه سلامت تحول ایجاد کردند ولی به این وضعیت اکتفا نکنیم و باید جلوتر برویم.

وی یادآورشد: در فرهنگ اسلامی سلامت حرف اول را می زند و امام سجاد(ع) در دعای روز پنجشنبه خود ابتدا سلامت و بعد عبادت را مطرح می کند، متاسفانه در مورد سلامت در کشور ما خصوصا در حوزه پیشگیری و درمان کم کاری شده است.

این مرجع تقلید ترویج ورزش همگانی را بسیار مهم دانست و گفت: در برخی کشورها روی فرهنگ همگانی سرمایه گذاری می شود و ورزش قهرمانی گاهی مشکلاتی را نیز برای افراد به همراه دارد.
وی ادامه داد: باید راه را به مردم نشان دهیم، مساله بیمارستان ها در شرایط کنونی تفاوت پیدا کرده ولی نیاز به توسعه بیشتر دارند، بیمارستان ها باید به گونه ای باشد که مردم با فکر راحت بتوانند مراجعه و مشکلات خود را برطرف کنند.

آیت الله جوادی آملی: زندان و دستگاه قضا راه حل مشکلات جامعه نیستند/ گرفتن آزادی مردم و خوردن بیت المال، آبروی افراد و چند نسل بعد آنها را می‌برد

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر دیروز در دیدار با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات دولت و وزارت بهداشت گفت: سلامت بدن در گرو سلامت جان است که اگر اینطور نبود توصیه‌ها نیز ثمری نداشت.

وی ادامه داد: بیشتر بیماری‌ها مربوط به دستگاه گوارش است که علت آن بدخوری و پرخوری است و موجب شده ۸۰ درصد بیماری‌ها را شامل خود کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مزیت‌های روزه گرفتن در ماه رمضان اظهار کرد: برخی افراد با فرارسیدن ماه مبارک رمضان غصه می‌خورند ولی نمی‌دانند که این ماه مبارک ماه درمان است که بسیاری از بیماری‌ها را از بدن انسان دفع می‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: طول عمر با کم‌خوری و درست خوردن به دست می‌آید و اگر انسان مختصر اراده‌ای داشته باشد می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را با درست مصرف کردن موادغذایی برطرف کند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های مشترک انسان و دام کم نیست، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم فضیلت‌های انسان و فرشتگان هم مقدار کمی ندارد؛ همایش‌های زیادی برای آسیب‌شناسی بیماری‌های انسان و دام گرفته می‌شود ولی کنگره‌هایی نیز باید برای فضیلت‌های مشترک انسان و فرشتگان برگزار شود که متأسفانه جای خالی آن را شاهد هستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سلامت جسمی ما به سلامت عقل مرتبط است، خاطرنشان کرد: وقتی این ماه مبارک رمضان فرامی‌رسد باید خوشحال باشیم چون جامعه بیمار ما در این ماه بهبود پیدا می‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: بیمارستان‌ها، دادگستری‌ها و... بیش از مساجد و حسینیه‌ها پر است و روزانه ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفر با دستگاه قضا سروکار دارند که این آمار‌ها نشان می‌دهد بخش اعظمی از خانواده‌ها دچار این مشکل هستند ولی باید توجه کنیم نه زندان و نه دستگاه قضا راه حل مشکلات جامعه نخواهند بود.

وی یادآور شد: بیماری ای مثل غده سرطان آبروبر نیست ولی اختلاس کردن، حق بیت‌المال را خوردن، بازی کردن با آبروی مردم و گرفتن آزادی از آنها، آبروی افراد و چند نسل بعد از آنها را خواهد برد.

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشت: در ایام هفته سلامت باید به سلامت روح نیز توجه ویژه‌ای داشت.

آیت الله شبیری زنجانی: خدمت به مردم بزرگترین افتخار است

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید با اشاره به اهمیت خدمت به مردم گفت: خدمت به مردم بزرگترین افتخار و نعمت است و ما همواره برای شما (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) دعا می کنیم.

وی افزود: سلامت، امر بسیار مهمی است و در آیات و روایات هم به آن اشاره شده است و ائمه ما بیان کرده اند که دو نعمت سلامتی و امنیت را زمانی که از دست بدهیم، متوجه اهمیت آن می شویم.

آیت الله شبیری زنجانی اظهار کرد: شما در حوزه سلامت جامعه تلاش های گسترده ای دارید و همواره در حال خدمات رسانی به مردم هستید که باید قدر خود را بدانید و در این زمینه گام بردارید و امیدواریم که عنایات خداوند شامل حال شما شود.

وی افزود: زحماتی که شما انجام می دهید بسیار مناسب و گسترده است و قدر این نعمت خدمت به مردم را بدانید.

آیت الله موسوی اردبیلی: وحدت مسئولان، لازمه اجرای درست برجام است

آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی در دیداری که امروز با وزیر بهداشت داشت از اقدامات دولت در حوزه بهداشت تقدیر کرد.

آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز در این دیدار گفت: کار و خدمات وزیر بهداشت برای این کشور برکت است و ما به چنین وزیری مثل شما افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح نورآوران اظهار کرد: این طرح، بسیار خوب است و موجب شده برخی از افراد که توان مالی زیادی ندارند و شاید سال‌ها نمی‌توانستند از خدمات چشم‌پزشکی و دندانپزشکی بهره‌مند شوند خدمات پزشکی رایگان را دریافت کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: طرح نورآوران روحیه مردم را تغییر می‌دهد و پزشکانی که با هزینه خود در این طرح کار با هزینه خود کار می‌کنند و خدمات‌رسانی دارند، افتخار بزرگی برای کشور و همچنین مردم هستند چرا که وقتی مردم این پزشکان را می‌بینند اعتمادشان به دولت بیشتر از قبل می‌شود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی با اشاره به خدمات پزشکی که در کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: اقدامات گسترده و خوبی توسط وزارت بهداشت انجام شده که جای قدردانی دارد؛ دولت و وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت توانستند اقدامات ارزشمندی به جامعه ارائه کنند.

وی در خصوص خدماتی که زمان وزیر کنونی بهداشت ارائه شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات و خدمات ایشان بر کسی پوشیده نیست و من از مدت‌هاست با ایشان رابطه‌ای نزدیک و صمیمانه دارم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی(آنا)، تاريخ انتشار: 3 اردیبهشت 1395، کد خبر: 97970، www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین