پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
موادی که در ساخت تایرهای جدید به کار می‌رود آن‌ها را مقاوم و در عین حال مضر برای محیط زیست و تجزیه شدن، می‌کند.

شعارسال: هر ساله شرکت تایرسازی "میشلن" زبده ترین و باهوش ترین افراد خود را گرد هم می‌آورد و آن ها طی یک کنفرانس و سه روزه جدیدترین طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه می‌دهند. امسال یکی از شگفت انگیز ترین طرح‌های تایر سواری‌ها توسط محققان این شرکت ارائه شد. این تایرها از روش پرینت سه بعدی ساخته شده و مهم ترین ویژگی آن‌ها قابل بازیافت بودن، دوست دار محیط زیست و بدون هوا بودن آن‌ها است. 80 درصد جنس این تایرها از مواد قابل بازیافت مانند چوب، کاه و چغندر است.

چرا این طرح پیشنهاد شد؟

سالانه، 246 میلیون تایر فرسوده در آمریکا از خودروها به جا می‌ماند. دلیل این که شرکت میشلن سالانه 800 میلیون دلار را صرف تحقیقات در این زمینه به منظور ساخت تایرهای تجدید پذیر می‌کند این است که تایرسازی با به وجود آمدن تایرهای جدید، تبدیل به یک کسب و کار کثیف شده است و برای محیط زیست بسیار مضر است. حال آن‌ها به این فکر افتاده اند که چگونه این حجم از زباله‌های مضر را از بین ببرند.

تایرها از چه عناصری تشکیل شده‌اند؟

19 درصد لاستیک طبیعی

38 درصد لاستیک مصنوعی (شامل بوتادی‌ان، استایرن و لاستیک بوتیل)، به منطور جلوگیری از آسیب دیدگی در برابر اوزون و اکسیژن

4 درصد پلیمر مصنوعی (برای افزایش مقاومت)

12 درصد سیم (برای افزایش مقاومت)

26 درصد مواد پر کننده

این تایرها چگونه بازیافت می‌شوند؟

26 درصد تبدیل به مواد پرکننده بین دانه‌های آسفالت تبدیل می‌شوند.

11 درصد به مراکز دفن زباله می‌روند.

7 درصد از آن‌ها کنده می‌شوند و بر روی زمین می‌مانند.

7 درصد از آن‌ها تبدیل به پوشش‌ کف زمین‌های بازی می‌شوند.

49 درصد هم به عنوان سوخت استفاده می‌شوند. جالب است بدانید لاستیک انرژی بیشتری نسبت به ذغال سنگ دارد اما به نسبت آلایندگی بسیار بیشتری هم دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خودروکار، تاریخ انتشار: 2شهریور1397 ، کدخبر: 19094: www.khodrocar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
تشخیص تایر درجه 2 و یا تاریخ گذشته، کار سختی نیست و به راحتی می‌شه تاریخ تولید اونو در بخش اطلاعات دیواره تایر پیدا کرد:
1. در زمان فعلی (اواسط تابستان 1402) تایرهای با تاریخ تولید تمامی هفته‌های سال 2022 قابل استفاده، شامل گارانتی و با کیفتی مشابه با کیفیت تایر با تاریخ تولید روز هستند.
2. برای تشخیص تایر درجه 1 از تایر درجه 2 هم باید به علامت استاندارد حک شده روی تایر دقت کنید؛ اگر این علامت در هر دو طرف وجود داشت، تایر درجه 1 و اگه تنها در یک طرف وجود داشت تایر درجه 2 حساب می‌شه.
3. تایر رادیال به دلیل ساختار تشکیل شده از سیتم و نخ، در شرایط عادی هیچوقت به اصطلاح عام “نمی‌ترکه”، شاید تایر در صورت تحمل وزن بیش از حد، فشار بیش از حد یا سرعت بالاتر از حد مشخص شده در قسمت علائم دیواره لاستیک و یا حرکت در حال باد کم و پنچری پاره و یا دو پوست بشه، ولی نمی‌ترکه.
4. در حال حاضر شرکت بارز با حذف عبارت “درجه 2” و اضافه کردن واژه (اکو یا ECO) تایرهای درجه 2 خودشون رو عرضه می‌کنن که قیمتش در حدود 10% پایین‌تر از قیمت لاستیک بارز دولتی درجه 1 هست.
5. به دلیل عرضه کمتر از نیاز بازار، هجوم بیش از حد مشتریان و فساد در سیستم پخش شرکت‌های تولیدکننده تایر، عموما موجودی تایر نمایندگی های مجاز فروش لاستیک بارز دولتی در سایزهای 13 و 14 و 15 تموم می‌شه و به علت حجم بالای تماس‌ها، امکان پاسخگویی تلفنی نیست و برای خرید و اطلاع از موجودی، حتما باید به آدرس‌های اونها مراجعه کنید.
6. نمایندگی‌های مجاز شرکت‌ها بخصوص بارز، شکل و فرم عرضه کننده رو ندارن و فروشندگان باید بسته به توان مالی خودشون، بسته‌های ترکیبی این شرکت رو که شامل بسیاری سایزهای دیگه کم مصرف و ضرر ده هم هست، خریداری کنن، پولش رو پرداخت کنن و بسته به زمان پرداخت و شرایط کارخونه، بعد از 25 تا بیش از 2 ماه بعد دریافت کنن. پس نمایندگی‌ها مرکز عرضه مستقیم محصولات و لاستیک‌ها نیستند و فقط بر اساس داشته‌هاشون، فروش می‌کنن و نباید به نوعی از اونها “طلبکار” بود.
7. تمامی تایرهای تهیه شده از نمایندگی های مجاز فروش لاستیک بارز یا دیگر شرکت‌ها، چه درجه 1 چه درجه 2 شامل گارانتی 18 ماهه هستند و در صورت رعایت محدودیت‌های درج شده برای هر تایر و استفاده از لاستیک موردنظر با فشار/سرعت/بار کمتر نسبت به نمونه درجه 1، عملکردی مشابه دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین