پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۲۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌گوید: درصورتی که قوه قضاییه اسامی همه مفسدان را اعلام نکند، کمسیون مفاسد اقتصادی اسامی را منتشر خواهد کرد.

شعارسال: مشکلات نظام بانکی و نقش آن‌ها در گرانی‌های اخیر یکی از مسائلی بود که در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد مطرح شد. منتقدان گفته‌اند بسیاری از بانک‌ها با فروش اموال مازاد بانک‌های دولتی در گرانی مسکن نقش اصلی داشته‌اند و با ارائه وام‌های کلان بدون تضامین محکم باعث به وجود آمدن حجم زیادی از معوقات بانکی شدند. رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس می‌گوید بخش مهم معوقات بانکی به دلیل پارتی‌بازی بوده که افراد از این طریق توانسته‌اند به سیستم بانکی دسترسی داشته باشند و وام‌های کلان بگیرند.

امیر خجسته می‌گوید: غارت منابع بانک‌ها توسط قشر خاصی انجام شده و این افراد توانستند با پارتی بازی و با استفاده از رانت، وام‌های کلان بدون تضامین محکم از بانک‌ها دریافت کنند و نتیجه این شد که نزدیک به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال پول به نظام بانکی برنگردانده نشده است.

نماینده مردم همدان خبر داد که مجلس هم اکنون در حال گرفتن گزارش از بانک‌هاست و افرادی که این مبالغ را با انواع ارتباطات و رانت‌هایی که برقرار کردند شناسایی کرده و آن‌ها را مجبور به برگرداندن وام‌های اخذ کرده خواهیم کرد.

به گفته او یکی از معاونان فعلی بانک مرکزی با عدم نظارت بر بانک‌ها و برسر کار آوردن دوستان و آشنایان خود به هیات مدیره بانک‌ها به دامن زدن وضعیت فعلی نقش اساسی داشته است. این در حالی است بانک مرکزی باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.

خجسته ادامه داد: درصورتی که قوه قضاییه اسامی همه مفسدان را اعلام نکند، کمسیون مفاسد اقتصادی اسامی را منتشر خواهد کرد. البته درروز‌های اخیر شاهد رسیدگی دستگاه قضا به پرونده مفسدان اقتصادی بودیم و امید داریم که غارتگران منابع مالی بانک‌ها هرچه زودتر شناسایی و نسبت به برگرداندن این منابع اقدام کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری رویداد 24 ، تاریخ انتشار5شهریور 97، کدمطلب: 143290،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین