پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
رئیس جمهور آمریکا در شرایطی قصد دارد به لندن سفر کند که ظاهرا مهمترین هدف وی در این سفر متقاعد کردن رای دهندگان انگلیسی برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا خواهد بود.

شعارسال: به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حالی به لندن سفر خواهد کرد که همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه برگزار شود. واشنگتن به شدت نگران این است که حمایت رای دهندگان انگلیسی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موجب تضعیف غرب شود.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تلاش زیادی را برای متقاعد کردن رای دهندگان انگلیسی برای ادامه حضور در اتحادیه اروپا آغاز کرده و وی از سفر اوباما در این لحظه حساس استقبال کرده است.

اوباما احتمالا در سفر به لندن از رای دهندگان انگلیسی خواهد خواست تا در همه پرسی آتی به باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا رای دهند تا رابطه ویژه لندن و واشنگتن حفظ شده و همبستگی و اتحاد کشورهای غربی، ادامه یابد.

بن رودز معاون مشاور امنیت ملی اوباما در جمع خبرنگاران در آستانه سفر به لندن، گفت: همانطور که رئیس جمهور گفته است، ما از یک انگلیس قوی در اتحادیه اروپا حمایت می کنیم.

اوباما قصد دارد پس از سفر به عربستان سعودی و دیدار با سلمان شاه سعودی، به لندن عزیمت کند. دولت آمریکا و بسیاری از شرکتها و بانکهای بزرگ آمریکایی نگران آن هستند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ضرر بازارهای بین المللی شود و به جایگاه لندن به عنوان پایتخت مالی جهان آسیب جدی وارد کند.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند تبعاتی نیز برای امنیت کشورهای غربی به همراه داشته باشد. نظرسنجی های انجام شده نیز نشانگر اختلاف نظر شدید شهروندان انگلیسی نسبت به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا یا خروج از این اتحادیه است.

دیوید کامرون درباره سفر اوباما به لندن و دیدگاه های وی گفت: شخصا فکر می کنم که ما باید توصیه های دوستان و سایر کشورها را بشنویم.

شهردار لندن نیز در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا گفت: این ریاکاری باراک اوباما خواهد بود تا از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کند چرا که واشنگتن حاضر نیست حاکمیت خود را به اشتراک بگذارد.

بوریس جانسون شهردار لندن ضمن انتقاد شدید از موضع اوباما در حمایت از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، تاکید کرد: این ریاکاری اوباما خواهد بود که بخواهد از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کند چرا که واشنگتن حاضر به اشتراک گذاری حاکمیت خود نیست.

صندوق بین المللی پول نیز اخیرا هشدار داده است که ترک اتحادیه اروپا از سوی انگلیس می تواند آثار زیان باری برای اقتصاد شکننده جهانی داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2فروردین1395، کدخبر: 1054436: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین