پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات در تصمیم گیری مدیران دخالتی نمی‌کند و فقط به آنها مشاوره می‌دهد.
شعارسال: عادل آذر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: مجموع میزان فروش نفت در سه ماه نخست امسال رشد خوبی داشته و به طور متوسط روزانه دو میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه نفت صادر کردیم که ۱۱۴ هزار بشکه افزایش داشته است.

وی افزود: درآمد نفتی ایران در سه ماه نخست امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان بود که ۱۷.۷ درصد رشد داشته است و پیش بینی ما فروش هر بشکه با مبلغ ۵۵ دلار بوده که خوشبختانه با ۷۰ دلار در بازارهای بین المللی به فروش رساندیم.

آذر تصریح کرد: سررسید بسیاری از اوراق مالی اسلامی مانند اسناد خزانه در حال رسیدن است و حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان تعهد ماست که بابت اصل و فرع اسناد خزانه در سال ۱۳۹۷ باید پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه تمام دولتمردان و دستگاه‌هایی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند این است که با توجه به شرایط مالی کشور از منابع اسناد خزانه استفاده کنند و وظیفه ما به عنوان دستگاه نظارتی این است که ساز و کارهای لازم را برای استفاده بهینه از منابع کشور فراهم کنیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ساز و کار دیوان محاسبات و برنامه عملیاتی آن حول محور شعار «پیشگیری و هدایتگری» است، گفت: ما بدون اینکه در امور اجرایی و تصمیم گیری مدیران دخالت کنیم به آنها آموزش دهیم تا پیچیدگی‌ها و ابهامات قانونی را کشف و اجرا کنند.

آذر افزود: ما به هیچ وجه مانع تصمیم گیری مدیران نمی‌شویم و فقط به آنها مشاوره می‌دهیم و تصمیم نهایی با آنهاست.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود حقوق دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات نجومی است، اظهار کرد: زمانی که رسیدگی و نظارت جدی می‌شود به دستگاه نظارتی حمله می‌کنند، دیوان محاسبات به طور جدی در موضوع حقوق‌های نجومی ورود و فنی‌ترین گزارش‌ها را ارائه و تقدیم مقامات کشور کرد.

آذر تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور، دستگاه‌های ناظر دیوان محاسبات هستند.

وی یادآور شد: حقوق‌های نجومی در زمان بنده رخ نداد بلکه من وارث رسیدگی به آن بودم و فقط رسیدگی کردم، سازمان بازرسی نظامات پرداخت دیوان محاسبات را رسیدگی و دیوان محاسبات هم نظامات پرداخت قوه قضاییه و سازمان بازرسی را بررسی کرد و آنها گزارشی در خصوص حقوق‌های نجومی دیوان محاسبات ارائه نکردند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 7 شهریور 1397 ، کدخبر: 4389226 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین