پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۴۳۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همکاری علمی با کشورهای منطقه را در اولویت دانست و گفت: این آمادگی در کشورهای منطقه نیز وجود دارد و باید نگاه نقش آفرینی در منطقه داشته باشیم.

شعارسال: محمدرضا عارف روز چهارشنبه در نشست اعضای این کمیسیون با دانشگاهیان و مدیران شهرستان در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: تمامی کشورهای منطقه قرار گرفتن در حوزه تمدنی ایران را قبول دارند و در اتاق روسای دانشگاه های این کشورها عکس دانشمندان ایرانی را می توان مشاهده کرد.

وی از استان گلستان به عنوان ایران کوچک نام برد و با ابراز خرسندی از سفر خود به این استان افزود: این منطقه ظرفیت های بالایی در همه زمینه ها دارد و تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون نیز گویای این واقعیت است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: توسعه علمی و فناوری استان گلستان یکی از اولویت های دولت است و در کنار توسعه کمی، امروز به دنبال توسعه کیفی آموزش عالی هستیم.

عارف ادامه داد: طرح آمایش آموزش عالی با نگاه کیفی سازی در بخش های دانشگاه های پزشکی، غیر پزشکی و غیردولتی انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت های خوب انجام شده در حوزه آموزش عالی در منطقه تاکید کرد: توسعه آموزش عالی منطقه باید در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.

به گفته وی بازدید از ظرفیت های دانشگاهها، مراکز فنی و حرفه ای و مدارس در اولویت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفته و امروز به همراه تعدادی از نمایندگان این کمیسیون و مسئولانی از دولت، بازدید از این گونه مراکز مستقر در گنبدکاووس انجام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن چند گروه از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مناطق مختلف گلستان نیز سفر کردند که جمع بندی بازدیدها در شورای برنامه ریزی این استان ارائه می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نوسازی و بازسازی مدارس را از دیگر اولویت های مجلس برشمرد و گفت: با توجه به اقدامات چند سال اخیر دولت، وضعیت مدارس به نسبت خوب شده و امروز 30 درصد از مدارس کشور نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

عارف کمبود آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای را شکاف مهم هرم آموزشی عنوان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه کشور توجه خاصی به این موضوع شده و 30 درصد آموزش ها می بایست به سمت کسب مهارت ها سوق پیدا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این نشست به بخشی از ظرفیت های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و گفت: در گنبدکاووس هفت بیمارستان دولتی و خصوصی و 27 مرکز بهداشتی درمانی و 112 خانه بهداشت فعال است.

دکتر رضا صابری افزود: با توجه به وجود بیمارستان ها و مراکز درمانی متعدد، ایجاد پردیس علوم پزشکی در این شهرستان با هدف تقویت زیرساخت های بهداشتی از جمله مطالبات مردم منطقه از نمایندگان مجلس در این سفر است که امیدواریم محقق شود.

وی تصریح کرد: ایجاد پردیس دانشگاه علوم پزشکی کمک خیلی خوبی در جلوگیری از خروج ارز برای تحصیل دانشجویان منطقه در خارج از کشور است.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس نیز در این نشست بیان کرد: انتظار داریم در آمایش آموزش عالی استانی، ماموریت این دانشگاه با توجه به ظرفیت ها و حرکت در مسیر کارآفرینی و نیاز محور در جایگاه واقعی خودش دیده شود.

حسین گلچینی افزود: این دانشگاه با سابقه 35 ساله به عنوان تنها مرکز آموزش عالی دولتی شرق گلستان با 130 عضو هیات علمی در 80 رشته در تمام مقاطع از کاردانی تا دکتری، حدود سه هزار و 500 دانشجو دارد و به تربیت نسل فرهیخته مشغول است.

عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: امیدواریم سفر امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دستاوردهای خوبی در حوزه مطالبات مردم این شهرستان داشته باشد.

محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در راس هیاتی از اعضای این کمیسون برای بازدید و بررسی فرصت ها و چالش های تولید علم، فناوری و مسائل آموزشی وارد گلستان شد و در نخستین روز حضور خود، با سفر به گنبدکاووس از دانشگاه ها، آموزش فنی و حرفه ای و مدارس این شهرستان بازدید و در نشست اداری این شهرستان شرکت کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1397 ، کد خبر: 83023940 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
همکاری علمی واقعا نیازه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ا.ف75
وقتی جایی مارو تحویل نمی گیرن باید هرطور شده با هر کسی که میتونیم ارتباطمون رو حفظ کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین