پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
علی رغم گزارش‌های منتشر شده مبنی کاهش بی سابقه ذخایر نفت خام ایالات متحده و بالا گرفتن تنش‌های این کشور با چین، قیمت نفت امروز جمعه تغییر محسوسی نداشت

شعارسال: ثبات نسبی قیمت نفت علی رغم کاهش ذخایر آمریکا با وجود گزارش‌های منتشر شده مبنی کاهش بی سابقه ذخایر نفت خام ایالات متحده و بالا گرفتن تنش‌های این کشور با چین، قیمت نفت امروز جمعه تغییر محسوسی نداشت.

 به نقل از رویترز، در حالی که ذخایر آمریکا به پایین‌ترین میزان خود از سال 2015 رسیده، امروز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با کاهش ناچیز 3 سنت نسبت به روز قبل 67 دلار و 74 سنت معامله شد. شاخص نفت خام برنت نیز با افت 10 سنتی به هر بشکه 76 دلار و 40 سنت رسید.

گزارش‌های منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از آن است که ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 31 آگوست با کاهشی فراتر از تصور کارشناسان روبرو شده است.

بر این اساس، ذخیر استراتژیک نفت آمریکا با کاهش 4.3 میلیون بشکه‌ای به 401.49 میلیون بشکه رسید. این رقم در سه سال و نیم گذشته بی سابقه بوده است.

با این حال، به گفته تحلیل‌گران قیمت نفت خام به واسطه افزایش ارزش سهام محصولات پالایش شده و رشد ضعیف مصرف سوخت در تابستان جاری، که به فصل رانندگی معروف است، همچنان تحت کنترل قرار دارد.

در حالی که حجم ذخیره بنزین 1.8 میلیون بشکه افزایش یافت، ذخایر فراورده‌های تقطیری از جمله گازوئیل نیز رشد چشمگیر 3.1 میلیون بشکه‌ای را تجربه کرد.

بنا بر اعلام بانک جفریز آمریکا، «موجودی بنزین آمریکا اکنون به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر رسیده است

تابستان امسال فصل نه چندان پر رونقی را برای بازار بنزین آمریکا رقم زده است. این رکود از یک سو و احتمال وضع تعرفه‌های جدید بر روی کالاهای چینی و همچنین تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران از سوی دیگر بازار نفت را با کشمکش‌های فراوانی روبرو کرده است.

به گفته کارشناسان بانک استاندارد چارترد انگلیس، «موثرترین مولفه قیمت نفت همچنان به اعمال تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران و کشورهای مصرف کننده نفت این کشور وابسته است

«هنوز هیچ گونه قطعیتی در مورد مواضع چین و هند به عنوان دو مشتری اصلی نفت ایران وجود ندارد

مذاکرات فشرده‌ای بین هند و ایالات متحده برای واردات نفت این کشور از ایران در حال برگزاری است. هند بیش از 83 درصد نفت مصرفی خود را از طریق واردات تامین میکند که 25 درصد آن از ایران خریداری می‌شود.

در پی مقاومت چین و هند و همچنین شرکای اروپایی آمریکا در قبال تحریم مجدد ایران، واشنگتن طی بیانیه‌ای اعلام کرد به کشورهایی که واردات خود از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، معافیت خواهد داد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک ،تاریخ انتشار 16 شهریور 97، کدمطلب:831643 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ا.ف75
واقعا چند وقتی هست که از بالا و پایین شدن نفت سر در نمیارم! انقدر بازار جهانی ناپایدار شده که نمیشه تحلیل جامعی ازش داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین