پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۵۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون 9 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی ایران بی‌سواد هستند گفت: از سوی دیگر نزدیک به چهار میلیون پسر و دختر 6 تا 18 ساله از تحصیل باز مانده اند.

شعارسال: نادر قاضی‌پور امروز، با اشاره به اینکه مدارس از 13 روز دیگر باز می‌شود اظهار کرد: این در حالی است که متاسفانه در سال تحصیلی جدید، مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌های مستضعف به وجود می‌آید، هر چند در گذشته نیز تعداد بیسوادان و بازماندگان از تحصیل نسبت به آمار، بیشتر بود.

وی افزود: نخستین آیه‌ای که بر پیامبر اسلام(ص) وارد شد این بود که «اقرا»، یعنی بخوان و به موضوع باسوادی سفارش کرده بود، حتی پیامبر(ص) فرمود، ز گهواره تا گور دانش بجوی و به دنبال علم برو حتی در چین باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر آن، دانشمندان، مراجع عظام تقلید و ائمه اطهار(ع) همگی مردم را به علم و تحصیل تشویق کرده و حوزه‌های علمیه نیز به دست مردان نیک روزگار تاسیس شد و با جهل و بی‌سوادی مبارزه می‌کنند.

دولت ها از نهضت سوادآموزی حمایت نکردند

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهضت سوادآموزی تاسیس شد گفت: اما متاسفانه دولت‌ها حمایت چندانی از آن نکرده و نهضت سوادآموزی طرح موفقی نشد.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه هم اکنون 9 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی ایران بی‌سواد هستند گفت: از سوی دیگر نزدیک به چهار میلیون پسر و دختر 6 تا 18 ساله از تحصیل باز مانده و علت آن نیز عوامل اقتصادی و فرهنگی بوده و اینکه آموزش و پرورش مدارس روستایی را تعطیل کرد.

وی بیان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است که آموزش و پرورش برای همگان و در تمامی سطوح تحصیلی رایگان است و علاوه بر آن، در جای دیگر آمده که دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوران متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سر حد کفایت کشور به طور رایگان گسترش دهد.

لزوم خودکفایی در تولید کاغذ

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا نباید کاغذ در کشور تولید شود افزود: در صورتی که در کشور معادنی وجود دارد که می توانند کاغذ تولید کنند و در این رابطه، شستا، سازمان بازنشستگی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، موسسه امید بانک سپه و بانک‌های شرکت های بانک ملی همه می‌توانند به طور اجبار از طریق دولت، کارخانه‌های کاغذسازی را در ایران ایجاد کرده تا دست به سوی نامردان و بیگانه دراز نکنیم.

وی تصریح کرد: حتی صندوق ذخیره فرهنگیان می‌توانست به جای دادن پول به برخی افراد، کارخانه‌های کاغذسازی احداث می‌کرد تا کشور خودکفا می‌شد.

قاضی‌پور گفت: در موضوع اقتصادی، دولت می‌توانست کتاب چاپ کرده و آن را صادر کند و علاوه بر آن، دفتر تولید کرده و آن را به رایگان به دانش‌آموزان واگذار می‌کرد و مازاد آن را به فروش می‌رساند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن، از مشکلات کنونی در حوزه آموزش و پرورش این است که 13 روز دیگر مدارس باز شده اما کاغذی وجود ندارد و برای همین کتابی چاپ نشده است.

قهرمانان تاریخی کشور معرفی شوند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از بعد فرهنگی با توجه به اینکه ایران کشوری کهنسال است و در کشورمان هیچ گونه مجسمه‌ای در حالت لخت و یا سجده و رکوع و بردگی وجود ندارد افزود: ایران از گذشته موحد و یگانه پرست بوده و بنابراین باید به عنوان یک کشور باستانی هر روز فرهنگ، تاریخ و جغرافیای خود را چاپ و به همه نشان دهد، در واقع مثل گذشته، قهرمانان تاریخی خود را به ملت نشان می‌دادیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش زیرساخت نظام است گفت: باید وزیر آموزش و پروش یک فرد قوی و پیگیر بوده و از بودجه دولت، حق و حقوق معلم را پرداخت کند.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه در کشورمان 13 نوع مدرسه و 10 نوع معلم وجود دارد افزود: آموزش و پرورش، تربیت معلم را در کشور فلج کرده اما به شکل ضعیف آن را احیاء کرد در حالی که تمامی افراد مورد نیاز آموزش و پرورش باید از طریق تربیت معلم، آموزش دیده و با آزمون روی کار آیند.

سال تحصیلی 97-98 سالی سخت بر نیازمندان

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه سال تحصیلی 97-98 سال سختی بر مستضعفان برای تهیه البسه دانش آموزان و کتاب و لوازم التحریر آنان است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت گفت: متاسفانه این دولت باعث شکاف طبقاتی و حاکمیت اشرافی‌گری بر کشور شده تا جایی که هم اکنون برخی مدارس تهران تمام دیجیتال بوده و از لحظه ورود دانش آموز در آن، والدین می دانند که فرزندشان در کدام کلاس است، اما در ارومیه و آذربایجان‌غربی، دانش آموزان در مدارس کانکسی و یا مخروبه تحصیل کرده و در استان سیستان و بلوچستان نیز در مدارس کپری بدون برق و آب درس می‌خوانند.

وی تصریح کرد: بنابراین از عموم مردم به ویژه از مردم استان خواهشمند است در منطقه زندگی خود جستجو کرده و به خانواده‌های نیازمندی که نمی‌‌توانند وسایل مدرسه دانش آموز خود را تهیه کنند کمک کنند.

قاضی پور افزود: خوشبختانه هیئت امنای مسجد ولی عصر(عج) ارومیه به این امر مهم پیش قدم شده و امید است تمام ملت انسان‌دوست و وطن‌پرست احساس وظیفه کرده و به این امر مهم که وظیفه ذاتی نظام و دولت کمک کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 18 شهریور 1397 ، کد خبر: 13970618001263 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
س.ح75
خوب اینو باید به دولت گفت دونستن ما چه فایده ای داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین