پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۵۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
وال استریت ژورنال گزارش داد:اخیرا یک دانشمند فرانسوی-ایرانی از برنامه خود برای سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلاری در یک کارخانه ورشکسته فرانسوی که قبلا در زمینه تولید پوشاک برای بیمارستان‌ها فعالیت می‌کرد، خبر داد. کارخانه‌ای که به نمادی از اقتصاد بحران‌زده فرانسه تبدیل شده بود اما حالا برنامه احیای آن در جریان است.

شعارسال: اما دانستن نام مالک اصلی این سرمایه‌گذاری که تاکنون افشا نشده بود، جالب است: دولت ایران!

این آخرین نمونه از تلاش‌های دولت ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا است و اینکه چطور تهران بی‌سروصدا در حال قرض دادن دارایی‌های خارجی خود برای سرمایه‌گذاری (leveraging) است تا از این طریق تاثیر تحریم‌های ترامپ را به حداقل برساند.

ارزش دارایی‌های خارجی ایران در ۲۲ کشور مختلف ۵ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود و اولویت اختصاص این دارایی‌ها به حوزه‌های خدمات، کالاها و فناوری‌هایی است که ممکن است در اثر تحریم‌های آمریکا تامین آنها در معرض خطر قرار بگیرد.

منابع آگاه اعلام کردند: صندوق دارایی‌های خارجی ایران یک کارخانه پزشکی فرانسوی و زمین‌های آن‌را در ماه ژوئن خرید تا از این طریق از تامین داروهای سل، سرطان مثانه و دیگر داروهایی که ممکن است با تحریم‌های آمریکا دسترسی به آنها سخت شود، مطمئن شود.

دولت ایران کارخانه Sodimedical را از طریق یک شرکت فرانسوی دیگر به نام Vaccinopole SAS که مالک ۶۰ درصد سهام آن نیز است، خریده است. مابقی سهام هم متعلق به ریموند عبدالحسن دانشمند فرانسوی-ایرانی است.

آقای عبدالحسن در منطقه‌ای که این کارخانه واقع شده به عنوان یک ناجی شناخته می‌شود. این کارخانه به نمادی از دوران سخت فرانسه تبدیل شده بود، بعد از آنکه مالک سابق کارخانه، هشت سال قبل آن‌را تعطیل کرد و فعالیت‌هایش را به چین منتقل کرد.

این کارخانه حتی در برهه‌ای به علت اعتراضات کارگران و به گروگان گرفته شدن یکی از مدیران توسط کارگران در صدر اخبار قرار گرفت.

شرکت Vaccinopole بازسازی کارخانه Sodimedical را از ماه جاری آغاز می‌کند و فروش محصولات خود را هم از سال آینده در سراسر جهان از جمله در آمریکای جنوبی آغاز خواهد کرد.

به گفته مقامات فرانسوی از سرگیری فعالیت این کارخانه دستکم ۴۰ شغل جدید خلق خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری فانا ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1397 ، کد خبر: 15530 ، www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
ا.ف75
کلا ایرانی ها در حال احیا هستن! یه بانک ورشکسته ایتالیایی هم این سری با ایران قرارداد بسته بود!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
کاش صنایع در حال نابودی این هم توسط عده ای سرمایه گذار احیا میشد.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین