پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۵۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
بازار قیمت‌های درست را تعیین می‌کند، دقیقاً مثل بازار ارز و سکه، شاهد این بودیم که در بازار سکه هر سکه از یک‌میلیون تومان به 4 میلیون تومان رسید، آیا برای این بازار اتفاقی افتاد؟ خیر. به‌راحتی بازار پذیرفت و این نرخ‌های جدید در بازار تثبیت شد.
شعار سال : دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو با اشاره به هوشمندی بازار با انتقاد از دخالت دولت در قیمت‌گذاری خودرو تأکید کرد: دولت با دخالت در قیمت‌گذاری خودرو این صنعت را نابود می‌کند.
محمدرضا نجفی‌منش دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو با اشاره به اینکه بازار از همه ما هوشمندتر است، افزود: بازار قیمت‌های درست را تعیین می‌کند، دقیقاً مثل بازار ارز و سکه، شاهد این بودیم که در بازار سکه هر سکه از یک‌میلیون تومان به 4 میلیون تومان رسید، آیا برای این بازار اتفاقی افتاد؟ خیر. به‌راحتی بازار پذیرفت و این نرخ‌های جدید در بازار تثبیت شد.
نجفی‌منش درباره قیمت منطقی خودروی پراید که در بازار آزاد 38 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، گفت: بازار بسیار هوشمند است و ارزش کالا را تشخیص می‌دهد و نسبت به آن قیمت‌گذاری می‌کند.

دولت با دخالت در قیمت‌گذاری خودرو این صنعت را نابود می‌کند
وی درباره ضرر صنعت خودروسازی به علت دخالت دولت در قیمت‌گذاری محصولات تصریح کرد: خودروسازان تاکنون 20 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند، فقط به خاطر این‌که دولت علاقه به پایین نگه‌داشتن قیمت خودرو دارد. قبل از اینکه آقای ترامپ بخواهد صنعت ما، مخصوصاً صنعت خودروسازی را از بین ببرد، خودمان در حال از بین بردن صنعت خودرو هستیم.
نجفی‌منش بابیان این‌که سال 76 مانند این افزایش قیمت‌‌ها اتفاق افتاد، گفت: در آن دوره قیمت‌‌ها را حاشیه بازار تعیین می‌کرد، یعنی اگر قیمت بازار 38 میلیون تومان بود خودروسازان قیمت نهایی محصول کارخانه را 36 میلیون تعیین می‌کردند و طی 10 سال وضعیت صنعت خودرو بدون اینکه شوکی وارد بازار شود پیش می‌رفت.
وی با بیان اینکه اگر برای پراید قیمت 20 میلیون تومانی در نظر بگیریم قطعاً همه برای خرید هجوم می‌آورند، تأکید کرد: وقتی قیمت واقعی نباشد همه هجوم می‌آورند برای خرید، مانند بازار دلار و ارز مسافرتی می‌شود وقتی‌که نفری یک هزار یورو فقط برای مسافرت پرداخت شد دیدیم که مردم همه برای گرفتن دلار هجوم آوردن تا آنجا پیش رفت که دیگر بلیت هواپیما برای برخی مسیرها موجود نبود.

شعار سال ، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:25 شهریور1397، کد خبر:443848،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
یعنی خودروسازها میخوان بگن ما محکومیم به پذیرفتن این قیمتها چون اگه اینطور نباشه صنعت خودرو نابود میشه. واقعا مسخرست. در حال حاضر دلالی قیمتهارو به اینجا کشیده این توجیح های الکی چیه؟
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
ما کدوم صنعتمونو بقیه خراب کردن؟همش بخاطر کارای خودمونه.. صنعت خوردوسازی هم نابود شد ..:)م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
شما که دیگه به اندازه کافی دستتون برای مردم رو شده م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین