پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۷۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
احمد تویسرکانی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان مناطق ثبت اسناد و املاک شمال و شرق اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: زمینه های ارتکاب تخلف و جعل در سازمان ثبت از بین رفته است، زیرا در گذشته جعل هویت مشکلات فراوانی را ایجاد می کرد ولی امروز سیستم های موجود، دیگر اجازه این کار را نمی دهد.

شعارسال: معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: زمینه های ارتکاب تخلف و جعل در این سازمان از بین رفته و سیستم ثبت اسناد کشور، دیگر اجازه جعل هویت را نمی دهد.

احمد تویسرکانی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان مناطق ثبت اسناد و املاک شمال و شرق اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: زمینه های ارتکاب تخلف و جعل در سازمان ثبت از بین رفته است، زیرا در گذشته جعل هویت مشکلات فراوانی را ایجاد می کرد ولی امروز سیستم های موجود، دیگر اجازه این کار را نمی دهد.

رئیس سازمان ثبت و اسناد یادآور شد: با اِسکن انگشت و فراخوان بانک هویتی اشخاص، امکان ارتکاب جعل نیز از بین رفته است.

وی اظهار داشت: در گذشته، برخی از تخلفات در حوزه ثبت شرکت ها ناشی از تعیین نام بود که باید در دفاتر جستجو می شد که این امر هم اکنون به بانک هویتی تبدیل شده و در بستر اینترنت در اختیار عموم قرار گرفته است.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: سعی ما این است که روش های ارتکاب جرم از بین برود و ارزیابی جامعه هم این است که بسیاری از زمینه های تخلف از بین رفته است.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک با اصلاح و استقرار سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری خود، تفاوت چشمگیری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

تویسرکانی افزود: پایش و بازرسی های مستمر، هم اینک در دستور کار سازمان ثبت استاد و املاک قرار دارد تا اگر نقص و اشکالی هم در کار وجود داشته باشد، مرتفع شود.

معاون رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: وضعیت این دستگاه از نظر سرعت در خدمت به مردم، امکان شفافیت، جستجو و حفظ سوابق و ثبت مالکیت، ارتقا یافته است.

وی آرشیو سوابق 80 ،90 ساله ثبت در اصفهان را از اقدام های سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون برگ از پرونده های ثبتی استان، اسکن و سیستم ها به روز شده است.

تویسرکانی تصریح کرد: همچنین در برخی از ادارات ما، ثبت گردش فیزیکی پرونده ها که در گذشته مشکلات ایجاد می کرد، حذف شده است و این کار از طریق الکترونیکی انجام می شود.

رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور افزود: همچنین در برخی از نواحی ثبت که ساختمان مناسبی وجود نداشت، ساختمان جدید، احداث و زمینه خدمت رسانی به مردم بهتر و سریعتر شده است.

 احداث ساختمان مناطق ثبت اسناد و املاک شمال و شرق اصفهان با هزینه بالغ بر چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان در مساحتی بالغ بر دو هزار و 793 مترمربع از سال 89 آغاز شد و در سالجاری به بهره برداری رسید.

این ساختمان در چهار طبقه احداث شده است که دو اداره شمال و شرق اصفهان در آن فعال است و به مردم خدمات رسانی می کند.

در مراسم امروز، ساختمان جدید ادارات ثبت اسناد و املاک شمال و شرق اصفهان با حضور معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، رییس کل دادگستری و تعدادی از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

ماهیانه 23 هزار سند مالکیت در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان صادر می شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار 24شهریور 97، کدمطلب:83034198 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
ا.ف75
خیلی از مشکلات کشور ما تا چند سال پیش باگ های قانونی ای بود که این ها ایجاد می کردن برای دور زدن قانون..ولی به حمد لله اوضاع کمی داره بهتر میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
الان باید این اتفاق میفتاد :/ ی کم دیر نیس تو دنیایی ک همه درحال ژیشرفت و مدرن شدن ما تازه داریم با کند ترین سرعت ممکن حرگت میکنیم :/ م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
امیدواریم این سیستم ها درست کار کنه یعنی تا حالا نباید اینکارو میکردن
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
یجوریه این خبر انگار قبلا اجازه جعل هویت رو میدادن الان چون فهمیدن بده دیگه اجازه نمیدن:/ کلا جعل هویت جرمه نباید از اول راه ورود به اینکار پیدا میشد.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین