پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۶۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برخی مدیران مدارس غیردولتی صاحب نفوذ و منصب قوانین دریافت شهریه را دور می‌زنند، گفت: مدارس غیردولتی باید شهریه‌ای متناسب با خدمات آموزشی ارائه شده دریافت کنند.

شعارسال: داود محمدی با اشاره به اینکه سال‌هاست برخی از مدارس غیردولتی در دریافت شهریه تخلف می‌کنند اما آموزش و پرورش هنوز نتوانسته برای جلوگیری از آن اقدامی اساسی انجام دهد، گفت: اگرچه آموزش و پرورش مدارس غیردولتی را درجه‌بندی کرده و آن‌ها موظف به دریافت شهریه از والدین دانش‌آموزان با توجه به سطح امکانات آموزشی‌شان هستند اما هر ساله به دلیل نبود نظارت جامع و کامل ، شاهد تخلفاتی از این باب توسط برخی مدارس هستیم.

بسیاری از مدارس غیردولتی از دستورالعمل چگونگی دریافت شهریه تمکین نمی‌کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مدارس غیردولتی از دستورالعمل ابلاغی آموزش و پرورش در رابطه با چگونگی دریافت شهریه تمکین نمی‌کنند و آموزش و پرورش نیز با این عدم تمکین برخورد جدی نکرده است.

مدارس غیردولتی حق دریافت پول بدون حساب و کتاب ندارند

وی با اشاره به اینکه موضوع برگزاری کلاس فوق‌برنامه و مواردی از این قبیل نباید دلیل دریافت شهریه‌های میلیونی باشد، ادامه داد: مدارس غیردولتی باید شهریه‌ای متناسب با خدمات آموزشی که ارائه شده دریافت کنند و حق دریافت پول بدون حساب و کتاب را ندارند.

خبر تخلف در دریافت شهریه‌ها به کرات به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیده

محمدی با بیان اینکه خبر تخلف در دریافت شهریه‌ها به کرات به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیده است، افزود: کمیسیون آموزش در نشست‌های خود با مسئولان آموزش و پرورش تذکرات لازم را به منظور نظارت صحیح‌تر داده است اما به نظر می‌رسد مسئولان این وزارتخانه باید سامانه‌ای را برای جلوگیری از این تخلفات ایجاد کند بدین معنا که خانواده‌ها بتوانند از طریق آن سامانه از میزان شهریه‌ای که مدرسه مورد نظر می‌تواند از آن‌ها طلب کند مطلع شوند.

برخی از مدیران مدارس صاحب نفوذ و منصب قوانین دریافت شهریه را دور می‌زنند

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها نیز باید در مقابل تخلفات ایستاده و به مراجع مرتبط در آموزش و پرورش ارجاع دهند، اظهارکرد: برخی مدیران مدارس غیردولتی به دلیل صاحب نفوذ و منصب بودن می‌توانند قوانین را دور زده و در رابطه با میزان دریافت شهریه تخلف کنند.

"لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی" در انتظار نظر نهایی شورای نگهبان

عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری اینکه با تصویب نهایی "لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی" موضوع دریافت شهریه‌های میلیونی ساماندهی می‌شود، خبرداد: کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی ایرادات شورای نگهبان به این لایحه به منظور رفع اشکالات است و با دریافت نظر نهایی ازسوی شورای نگهبان به تصویب نهایی خواهد رسید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 32شهریور1397 ، کدخبر: 402820: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
دقیقا. شهریه ها باید متناسب با هزینه ها و امکاناتی که در مدرسه ی اون شهر ارائه میشه تنظیم بشه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین