شعارسال: یکی از والدین لاری با بیان برخی از مشکلات سال گذشته سرویس مدارس، گفت: مسئولان میبایست به کیفیت و ایمنی خودروها، انتخاب رانندگان، تعداد ظرفیت هر خودرو و همچنین نرخهای تعیین شده توجه و نظارت کافی و لازم را داشته باشند.
این پدر دانشآموز لارستانی درباره افزایش خودروها برای جلوگیری از بروز حوادث و همچنین پرهیز از عجله رانندگان برای انجام دو سرویس به دلیل کمبود خودروها سخن گفت و افزود: انتخاب افرادی که به عنوان راننده سرویس مدارس تعیین میشوند، بسیار مهم است چراکه فرزندان ما حداقل 5 روز در هفته و 6 ماه از روزهای سال را با این افراد میگذرانند و نحوه صحبت و رفتار رانندگان میتواند در دانشآموزان اثرگذار باشد.
یکی از مدیران مدارس شهر لار نیز درباره نحوه نرخگذاری سرویس مدارس گفت: تا سال گذشته قراردادی بین اولیاء دانشآموزان و مدارس منقعد میشد که از امسال این قراردادها به شرکتهای خصوصی و والدین واگذار شده است. مدارس هیچ نقشی در تعیین نرخ سرویسها ندارند و به طور معمول حق الزحمهها متناسب با نرخ تورم افزایش مییابد.
مسئول ساماندهی سرویس مدارس آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبتنام سرویس مدارس همزمان با ثبتنام دانشآموزان صورت میگیرد، اظهار داشت: در سال تحصیلی پیشرو با تاسیس شرکت سرویس مدارس خصوصی، کار به شرکتها واگذار شده و نظارت بر روند ساماندهی با آموزش وپرورش است.
وی با بیان اینکه پرداخت هزینه حق سرویس مدارس در لارستان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد، افزود: برای پرداخت هزینهها از امسال بین اولیای دانشآموزان و شرکت خصوصی قرارداد بسته میشود.
احمد شریفی درباره میزان کرایه سرویسها، تصریح کرد: تعیین قیمت با شهرداریها و شورای اسلامی شهر است که پیش از ماه مهر با کمی تعدیل از طرف آموزش وپروش لارستان صورت میگیرد.
کارشناس انجمن اولیا و مربیان اداره آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار دانشآموز از سرویس عمومی استفاده میکنند، بیان کرد: تعداد زیادی از دانشآموزان نیز توسط خانوادهها ایاب و ذهاب میشوند.
وی درباره ظرفیت هر سرویس مدارس گفت: برابر قانون 4 نفر تعیین شده ولی با توجه به جثه کم بعضی از کلاسهای دانشآموزان پیش دبستانی و ابتدایی تبصرههایی در این زمینه براساس کارگروه ماده 18 سرویس مدارس اتخاذ میشود.
شریفی درباره شرایط افرادی که متقاضی راننده سرویس مدارس هستند، افزود: افرادی میتوانند به عنوان راننده سرویس مدارس فعالیت کنند که از طرف سازمان حمل و نقل درون شهری مجوز راننده خودروی عمومی همچون تاکسی و آژانس داشته باشند. تعداد راننده مورد نیاز در حال حاضر کم بوده و مشکلات چند سرویسی داریم که تبعات آن گاهی سرعت بالا و گاهی تاخیر دانشآموزان در ایاب و ذهاب است و امید میرود با ایجاد شرکتهای خصوصی بیشتر، علاوه بر ایجاد شغل، سبب رقابت و کاهش نرخها شود.
سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25تیر1396 ، کدخبر: 1465882: www.tasnimnews.com
واقعا به شخصه با این مشکلات دست و پنجه نرم کردم.
م.ا75