پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است: افزایش دانشگاه های شهریه پرداز به دلیل گسترش تعداد مراکز آموزش عالی است ومجلس و دولت به دنبال محدود سازی دورهای روزانه نیستند چرا که تحقق عدالت آموزشی یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است و دولت و مجلس سیاست گذاری خاصی برای افزایش دانشگاه های پولی ندارند.

شعارسال: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است: افزایش دانشگاه های شهریه پرداز به دلیل گسترش تعداد مراکز آموزش عالی است واگرنه دولت و مجلس سیاست گذاری خاصی برای افزایش دانشگاه های پولی ندارند.

داود محمدی روز چهارشنبه با اشاره به آمارهایی که در باره دانشگاه های پولی اعلام می شود، گفت : این آمارها به دلیل توسعه دانشگاه ها است چرا که مجلس و دولت به دنبال محدود سازی دورهای روزانه نیستند چرا که تحقق عدالت آموزشی یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است .

وی با بیان اینکه تبعیضی در حوزه آموزش از مدرسه تا دانشگاه اعمال نمی شود ، گفت: درصورت چنین اقدامی در زمان ورود به دانشگاه ، دانشجویان طبقات مرفه با درس خواندن در دانشگاه های برتر امکان پیدا کردن شغل بهتر و منزلت اجتماعی بالاتر را خواهند داشت. از این رو وظیفه دولت و مجلس است که سیاست حمایت از قشر ضعیف و تقویت مدارس دولتی را به صورت جدی پیگیری کند تا به گونه ای نشود که پول در حوزه آموزش عالی تعیین کننده باشد».

** دولت به سختی هزینه های خود را تامین می کند

همچنین «ابراهیم فیاض» استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران می گوید در شرایطی که دولت به سختی توان تامین هزینه های خود را دارد و قشر متوسط قادر است هزینه های تحصیل فرزندان خود را بدهد، دریافت شهریه براساس ضوابط اشکالی ندارد .

فیاض در عین حال این موضوع را نیز گفت که دولت برای جلوگیری از تبعیض در تحصیلات عالی برخی سیاست ها را هنگام ورود به دانشگاه از جمله سهمیه بندی مناطق و به ویژه مناطق محروم اعمال می کند و همین امر به نوعی به جلوگیری از تبعیض در ورود به دانشگاه کمک خواهد کرد

وی در عین حال اعتقاد دارد ضعف آموزش و پرورش در تقویت مدارس دولتی باعث شده است تا سیاست های حمایتی در نظام آموزش عالی، از قشرهای ضعیف کمرنگ تر شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 28 شهریور 1397 ، کدخبر: 83037987،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین