پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
اگر علاقمندید تا به کربلا سفر کنید برای حفظ سلامت خود توصیه های متخصص بیماری‌های عفونی را در این مطلب بخوانید.

شعار سال: هر ساله با فرارسیدن ماه های محرم و صفر، بسیاری از هموطنان راهی سفر زیارتی عتبات عالیات می شوند. این زائران برای حفظ سلامت خود در طول سفر باید تمهیداتی بیاندیشند تا دچار مشکل نشوند .
دکتر مسعود مردانی در این‌باره می‌گوید: مشکلات تنفسی، سرماخوردگی و اسهال و استفراغ نمونه ای از بیماری‌هایی است که برخی از زائران به آن دچار می شوند. این متخصص بیماری‌های عفونی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها توصیه می کند: همه افرادی که قصد سفر به کربلا و نجف را دارند بخصوص افراد در معرض خطر، یعنی کودکان زیر شش سال، سالمندان بالای ۶۰ سال، افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند و مبتلایان به بیماری های مزمن باید قبل از سفر ، واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. دکتر مردانی با تاکید بر استفاده از آب آشامیدنی و نوشیدنی های سالم در طی سفر ، می افزاید: همانطور که تامین آب مورد نیاز بدن در طی سفر از ضروریات است تا بدن دچار کم آبی و مشکلاتی نظیر یبوست نشود، استفاده از آب سالم هم بسیار مهم است. از این رو بهتر است زائران از آب معدنی های پلمب شده استفاده کنند و از مصرف یخ های غیر بهداشتی پرهیز کنند تا به بیماری های عفونی دستگاه گوارش نظیر اسهال دچار نشوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 27 شهریور 97، شماره: 482436


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین