پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۷۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
در فاصله یک هفته مانده به کنگره سراسری حزب اعتماد ملی، برخی مسئولان شاخص این حزب کنگره آتی اعتماد ملی را غیرقانونی اعلام و آن را تحریم کردند.

شعار سالحزب اعتماد ملی از زمان برگزاری کنگره سراسری خود در تاریخ چهارم خرداد ماه سال جاری دچار اختلافات درون‌حزبی شد. دو طیف طرفداران حجت الاسلام منتجب‌نیا و طرفداران الیاس حضرتی که درمتن این اختلافات قرار داشتند در بخش پایانی این کنگرهبر سر نحوه رأی‌گیری برای انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی دچار درگیری لفظی شدند که ماحصل این درگیری‌ها نیمه‌کاره ماندن کنگره بدون هیچ مصوبه‌ای بود.









درگیری طرفداران حضرتی و منتجب‌نیا در جریان انتخابات شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

حواشی ایجادشده در کنگره چهارم خرداد به‌مرور زمان در دست فراموشی بود که ناگهان الیاس حضرتی در حاشیه مراسمی با اعلام اینکه به‌عنوان رئیس شورای اجرایی حزب، جلسه شورای مرکزی را برگزار کرده و در پایان این جلسه، اعضای شورا به قائم‌مقامی او رأی داده‌اند، موجب شعله‌ور شدن اختلافات در این حزب شد.

پس از اظهارات حضرتی، منتجب‌نیا که تا آن زمان قائم‌مقام حزب معرفی می‌شد طی بیانیه‌ای خطاب به تمامی شاخه‌ها و گروه‌های حزب اعلام کرد که تا انتخابات شورای مرکزی جدید انجام نشود، هیچ یک از مصوبات شورای مرکزی وجاهت قانونی ندارد.

هم‌اکنون ودر فاصله یک هفته مانده به موعد برگزاری کنگره سراسری حزب اعتماد ملی که قرار است با دستور کار انتخابات شورای مرکزی برگزار شود، برخی مسئولان شاخه‌ها و کمیته‌های حزب اعتماد ملیبه‌تبعیت از حجت الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام سابق این حزب، در بیانیه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن کنگره ششم مهر، عدم‌حضور خود در این کنگره را به‌شکل رسمی اعلام کردند.

    در بخشی از این بیانیه‌آمده است: "امروز بر این باوریم که برخی از افراد در حزب اعتماد ملی رسماً از مرامنامه حزب عبور کرده‌اند و از اهداف و نقشه راهی که در سال 1384 تأسیس شد، نیز بسیار دور شده‌اند و مدیریت آن به‌دست کسانی قرار گرفت که به اخلاق، قانون، تحزب و تعهدات تشکیلاتی پشت کرده‌اند".

    این بیانیه می‌افزاید: "شرکت نکردن قائم‌مقام قانونی حزب در کنگره غیرقانونی ششم مهرحجت را بر ما تمام کرد و به این یقین رسیده‌ایم که برخی مدعیان تحزب در اعتماد ملی دیگر به‌دنبال اعتماد ملی نیستند. حق قانونی خود در نقد عملکرد کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور در مواجهه با کنگره پیشین را برای خود محفوظ اعلام می‌داریم".

    در این بیانیه همچنین به عدم‌حضور برخی مسئولان شاخه‌ها و کمیته‌های اعتماد ملی در کنگره ششم مهر ماه اشاره شده که در جدول زیر نام و سِمت این افراد قابل مشاهده است:

    اسامی چهره‌هاشاخه‌ها و گروه‌ها
    حجت‌الاسلام گودرزیشاخه روحانیون
    مهدی مازنیشاخه جوانان و دانشجویان
    سمیه طهماسبیشاخه بانوان
    طالع زاریشاخه ورزشکاران
    حمیدرضا کارگرکمیته روابط عمومی و رسانه
    قربانعلی قائمیکمیته مالی و پشتیبانی
    آرزو فاطمیکمیته تشکیلات
    مهدی رسول‌پناهکمیته انتخابات
    مهرداد سایه‌وندکمیته امور مناطق
    مجتبی تهرانیمسئول دفتر و دبیرخانه

    سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 31شهریور 97، کدمطلب: 1833378، www.tasnimnews.com


    اخبار مرتبط
    خواندنیها-دانستنیها
    انتشار یافته: ۵
    در انتظار بررسی: ۰
    غیر قابل انتشار: ۰
    ناشناس
    Iran, Islamic Republic of
    ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0
    0
    ا.ف75
    این همه جنگ داخلی بر سر چه چیزی هست وقتی کارگری هست که نمیتونه نون ببره خونه؟ اینا همش به خاطر جایگاه خودشونه وگرنه مردم در این دعواها اندک سهمی هم ندارن
    ناشناس
    Iran, Islamic Republic of
    ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0
    0
    واقعا در شرایطی که باید همه در کنار هم بهترین تصمیم رو بگیریم نباید یک عده یک مسئله رو تحریم کنن و یک عده نه. باید بشینن و باهم مذاکره کنن بر سر مسائل
    م.ا75
    ناشناس
    Iran, Islamic Republic of
    ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0
    0
    کی میخوان دعواهاشونو تموم کنن..انقد مشکل هس بین خودشون ک باید حل کنن فرصت برای حل مشکلات دیگه نمیشه م.ق75
    ناشناس
    Iran, Islamic Republic of
    ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0
    0
    جالب اینجاست بجای اینکه واجب بچسبن چسبیدن به مستحب اینا که مشکلی ندارن به فکر مردم .مشکلات باشن م.ق71
    ناشناس
    Iran, Islamic Republic of
    ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0
    0
    دیگه وقتی نمیبینن نیتونن کاری بکنن خودشون رو با فرعیات سرگرم میکنن
    س.ق76
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    * :
    آخرین اخبار
    پربازدیدترین
    پربحث ترین
    پرطرفدارترین