پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
عضو کمیسیون ماده10 احزاب گفت: حدود 120 حزب از 254 حزب موجود در کشور خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند و تا پایان آبان ماه فرصت درنظر گرفته شده تا مابقی احزاب بتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

شعار سال: خانه احزاب، شاخص های احزاب فعال را تدوین و معرفی و به احزاب ابلاغ کرده است. حدود 120 حزب از 254 حزب موجود در کشور خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند و تا پایان آبان ماه فرصت درنظر گرفته شده تا مابقی احزاب بتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

«قاسم میرزایی نکو»،عضو کمیسیون ماده10 احزاب، درباره وضعیت احزاب و تطبیق آن ها با قانون جدید گفت : حدود 120 حزب از 254 حزب موجود در کشور خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند و تا پایان آبان ماه فرصت درنظر گرفته شده تا مابقی احزاب بتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین تصریح کرد: خانه احزاب شاخص های احزاب فعال را تدوین، معرفی و به احزاب ابلاغ کرده است.

میرزایی نکو درباره قانون احزاب و آخرین تغییرات آن نیز گفت: قانونی درباره فعالیت احزاب در سال 60 در کشور تصویب شده که همان قانون درسال ۹۵ اصلاح شد.

وی افزود: فکر می‌کنم با هم اندیشی بین احزاب و کمیسیون شوراها، اصلاح قانون احزاب در شرایط فعلی در حال پیگیری است تا به نتیجه خوب و مثبتی برای بهبود نسبی وضعیت برسیم.

میرزایی نکو درباره کارگروه اصلاح قانون احزاب نیز گفت: پنج نفر از دبیران کل احزاب، مدیرکل سیاسی و رئیس اداره اول وزارت کشور، دو نفر مرکز پژوهش‌ها به همراه من و خانم مافی در این کارگروه مشغول به فعالیت هستیم.

وی ادامه داد: طبیعی است که با اصلاح قانون، احزاب باید خود را با قانون جدید تطبیق دهند و براساس قانون جدید فعالیت کنند. به طور مثال احزاب موظف هستند تعداد اعضا، مرامنامه و اساسنامه حزب را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گزارش کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: در این راستا دبیران کل احزاب موظف هستند تا کنگره های مربوط به احزاب را برگزار کنند و گزارش مربوط به این موضوعات را نیز به کمیسیون ماده 10 ارائه کنند.

وی افزود: برگزاری کنگره برای احزاب الزامی است و نباید از این موضوع تخلف کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 8 آبان 97، کد مطلب: 770022:www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
چون پای کمک های بلاعوض درمیان است، بزودی ورود می کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
م.آ75
امیدوارم حزب های موجود که برای بیان آزادی بیشتر مردم و اظهار نظرها به وجود آوردند از مسیر خودشون منحرف نشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین