پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۴۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان شهرستان دزفول با بیان اینکه برخی کارفرمایان، کارگران ساختمانی را هنگام کار «به امید خدا» می‌سپارند و توجهی ندارند که عدم تامین ایمنی کارگاه براساس ضوابط استاندارد ضروری است در ادامه گفت: بازرسین ایمنی ادارات کار باید قبل از وقوع هر حادثه‌ احتمالی از کارگاه بازدید کنند اما این بازرسی‌ها صرفا به بعد از وقوع حادثه محدود شده است.

شعارسال:رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان شهرستان دزفول با بیان اینکه برخی کارفرمایان، کارگران ساختمانی را هنگام کار «به امید خدا» می‌سپارند و توجهی ندارند که عدم تامین ایمنی کارگاه براساس ضوابط استاندارد ضروری است در ادامه گفت: بازرسین ایمنی ادارات کار باید قبل از وقوع هر حادثه‌ احتمالی از کارگاه بازدید کنند اما این بازرسی‌ها صرفا به بعد از وقوع حادثه محدود شده است.

علی علی‌نژاد (رئیس انجمن صنفی کارگران واستادکاران صنعت ساختمان شهرستان دزفول) ضمن ابراز تاسف از حادثه برق گرفتگی اخیر سه کارگر ساختمانی که منجر به مرگ یکی از آنها شد به ایلنا گفت: با کمی رعایت ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، جلوی مشکلات و حوادث گرفته می‌شود.

او با تاکید براینکه ۸۰ درصد از حوادث ساختمانی با آموزش، نظارت و فرهنگ سازی برطرف می‌شود، اظهار داشت: از همه کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان دزفول و استان خوزستان درخواست داریم که حتما درکلاس‌های ایمنی کار و بهداشت که ازطرف ادارات کار و انجمن‌های صنفی برگزار می‌گردد شرکت کنند.

به گفته وی ، همه کارگران ساختمانی واستاد کاران باید در هنگام کار، اصول ایمنی را رعایت کنند و قبل از همه این موارداز بیمه مسئولیت و حوادث مکان محل کارشان مطمئن باشند.

او با بیان اینکه برخی کارفرمایان، کارگران ساختمانی را هنگام کار «به امید خدا» می‌سپارند و توجهی ندارند که عدم تامین ایمنی کارگاه براساس ضوابط استاندارد ضروری است در ادامه گفت: بازرسین ایمنی ادارات کار باید قبل از وقوع هر حادثه‌ احتمالی از کارگاه بازدید کنند اما این بازرسی‌ها صرفا به بعد از وقوع حادثه محدود شده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس‌های ایمنی کار برای کارگران ساختمانی ضروری است، تصریح کرد: بسیاری از کارگران آموزش‌ ندیده‌اند و کارفرما نیز از آزموده نبودن کارگران سودجویی می‌کند.

این فعال صنفی کارگران ساختمانی افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کارگر ساختمانی تا زمانی که آموزش‌های کامل ندیده باشد؛ به کار مشغول نشود و خود کارگر نیز نباید در این شرایط الزامی برای کار در کارگاه ساختمانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کارگران ساختمانی بیمه نیستند که همین ظلم بزرگی در حق آنهاست، تصریح کرد: در این شرایط با قطعیت می‌توان گفت که زندگی کارگر حادثه دیده متلاشی شده است و هیچکس قادر نیست جوابگوی کارگر و خانواده وی باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار6مهر97، کد خبر: 673246، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
اون بدبختا هم چون کار دیگه ای ندارن مجبورن قبول کنن :/م.ق75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
با اینطور کارفرما ها باید برخورد جدی بشه تا نتونن سو استفاده کنن از این وضعیت اقتصادی جامعه ضعیف

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین