پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
نیاز مصرف برق در تابستان آینده به 61هزار مگاوات خواهد رسید و باتوجه به اینکه ظرفیت قابل اتکای فعلی 53هزار مگاوات است مقرر شده، 5هزار مگاوات توسط ساخت نیروگاه‌ها و 3هزار مگاوات بامدیریت مصرف جبران شود.رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به ۱۱ برنامه مدیریت و کاهش مصرف برق برای سال آینده از افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف خبر داده و اعلام کرده است که این برنامه می تواند موجب کاهش مصرف برق به میزان ۱۰ تا ۱۲ درصد شود.

شعار سال: خاموشی های امسال باعث شد تا مقامات ارشد وزارت نیرو و به ویژه وزیر نیرو بارها انگشت اتهام را به سمت سیستم‌های سرمایشی گرفته و آن را مقصر اصلی خاموشی بدانند.

چالشی که وزارت نیرو در سال آینده با آن مواجه است، این است که چگونه ظرفیت قابل اتکای فعلی که حدود 53 هزار مگاوات است و قرار است سال آینده مصرف به ۶۱ هزار مگاوات برسد را پوشش دهد و چگونه این کمبود ۸ هزار مگاواتی برق را جبران کند.

تغییرات مدیران ارشد وزارت نیرو که از ماههای گذشته با تغییر معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی کلید خورد و به تازگی نیز مدیر عامل توانیر تعویض شد با این نیت صورت گرفته که از هم اکنون به استقبال تابستان سال آینده و کاهش خاموشی‌ها حرکت شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به ۱۱ برنامه مدیریت و کاهش مصرف برق برای سال آینده از افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف خبر داده و اعلام کرده است که این برنامه می تواند موجب کاهش مصرف برق به میزان ۱۰ تا ۱۲ درصد شود.

بنابراین گزارش، از آنجا که در زمستان سال گذشته کاهش 45 درصدی بارش‌ها و در پی آن پایین بودن ارتفاع آب در مخازن سدها نگرانی‌های متعددی را برای تامین آب و برق تابستان سال 97 ایجاد کرده بود و حتی رشد 12 درصدی بارندگی‌های بهار امسال هم نتوانست از نگرانی‌های تامین برق تابستان امسال به ویژه کسری چهار هزار مگاواتی تولید برق نیروگاه‌های کشور بکاهد.

درک ملموس شرایط متفاوت امسال موجب شد تا با همراهی بخش‌های مختلف جامعه از جمله صنایع و کشاورزان برای جابه جایی بار از ساعات پیک به غیرپیک و همچنین کاهش ساعات کاری ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی حدود دو هزار مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق با همکاری مردم به دست آید و بخش قابل توجهی از کسری تولید انرژی پیک تابستان امسال را جبران کند و باید دید که در تابستان سال آینده آیا این دو هزار مگاوات محقق خواهد شد یا خیر.

بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته، نیاز مصرف برق کشور در پیک تابستان سال آینده به رقمی در حدود 61 هزار مگاوات خواهد رسید و با توجه به اینکه ظرفیت قابل اتکای فعلی حدود 53 هزار مگاوات است مقرر شده تا بیش از پنج هزار مگاوات از این کمبود توسط ساخت نیروگاه‌های جدید و حدود سه هزار مگاوات نیز با مدیریت مصرف انرژی از سوی مردم جبران شود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مشکلات پیک تابستان سال 98 به حداقل می رسد و یا اینکه باز هم شاهد تکرار خاموشی‌ها در سال آینده خواهیم بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق تاریخ انتشار 6 مهر 97، کدمطلب: 897396، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
خداییش اگه به دور و برمون نگاه کنیم میبینیم تا حد زیادی هم ما داریم اسراف میکنیم

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین