پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه به محض ابلاغ شناسایی مشترکان پرمصرف برق تهران از سوی وزارت نیرو، این کار به راحتی انجام خواهد شد، گفت: ۲۰ درصد از مشترکان تهرانی بیشتر از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند. حسین صبوری در نشست خبری روز گذشته در پاسخ به این سوال که آیا وزارت نیرو ابلاغیه‌ای به شرکت توزیع برق مبنی بر شناسایی مشترکان پرمصرف برق داشته است یا خیر، گفت: ۷۶ درصد مشترکان برق در تهران مشترکین خانگی هستند که خوشبختانه ۸۰ درصد مشترکان تهرانی الگوی مصرف را که ماهانه ۳۰۰ کیلووات ساعت است، رعایت می‌کنند و تنها ۲۰ درصد مشترکان خانگی تهرانی هستند که بدمصرف هستند و مصرف بیشتر از الگو را در کارنامه خود دارند.

شعار سالصبوری با تاکید بر اینکه وزارت نیرو هنوز ابلاغیه‌ای درخصوص شناسایی مشترکان پرمصرف برق به شرکت توزیع برق تهران اعلام نکرده‌ است، ‌گفت: باید تا زمانی که برنامه افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف به تصویب دولت نرسیده است منتظر بمانیم، بنابراین وقتی به مرحله اجرایی برسد می‌توان درخصوص اطلاعات دقیق آن و میزان تعرفه برق این مشترکان اظهارنظر کرد. وی درمورد اینکه آیا قرار است از مشترکان بدمصرف برق قیمت تمام‌شده دریافت شود، گفت: به‌نظر می‌رسد تعرفه برق مشترکان بدمصرف به‌صورت پلکانی محاسبه خواهد شد؛ البته شاید تا زمان تصویب از سوی دولت دستخوش تغییراتی شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران درخصوص اینکه آیا حق انشعاب قرار است افزایش یابد، گفت: فعلا هیچ مصوبه‌ و ابلاغیه‌ای درخصوص افزایش حق انشعاب برق به ما ابلاغ نشده است. صبوری با اشاره به اینکه ۵/ ۴ میلیون مشترک در تهران وجود دارد که ۱۳ درصد مشترکان برق کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: ۳۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و ۱۸ هزار دستگاه پست در تهران وجود دارد که مسوولیت توزیع برق تهران را بر عهده دارد. وی در پاسخ به اینکه از این میزان شبکه توزیع و دستگاه پست چه میزان فرسوده و قدیمی هستند، گفت: ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با طول عمر بالا داریم که برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را نوسازی و مقاوم‌سازی کنیم. به گفته وی ۱۲۰۰ دستگاه پست برق نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارد. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه در حال‌حاضر ارائه خدمات غیرحضوری در تهران در حال انجام است و بیش از ۹۰ درصد خدمات فروش و پس از فروش خدمات مشترکین از طریق سامانه ۱۵۲۱ ارائه می‌شود، گفت: این اقدام باعث جلوگیری از تردد مردم در مناطق ۲۲گانه می‌شود. صبوری با بیان اینکه ۴ مرکز فوریت برق ۱۲۱ داریم که در هر کدام ۳۰ نفر به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تماس مردم هستند، گفت: سامانه‌ای به نام رصدخانه که نظارت عالیه‌ای بر تمام این فرآیندها دارد، در شرکت توزیع برق فعالیت می‌کند و سامانه‌ای با شماره ۸۵۱۲۱ نیز اقدام به رسیدگی به شکایات را انجام می‌دهد.

مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترک

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه مدت زمان خاموشی در شهر تهران کاهشی بوده است، گفت: مدت زمان خاموشی در طول سال ۹۴ در تهران ۳۱۰ دقیقه به ازای هر مشترک بود که در پایان سال ۹۶ این عدد به ۱۶۱ دقیقه رسیده است. صبوری با بیان اینکه ۸۰ درصد شبکه تهران، شبکه کابلی است، گفت: در آینده در توسعه شبکه برق دیگر شبکه هوایی ۲۰ کیلوولت نداریم و از ۸۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی حدود ۷۰۰۰ کیلومتر کابل خودنگه‌دار در تهران وجود دارد و مابقی این شبکه فشار ضعیف سیمی که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود تا پایان سال ۹۸ به کابل خودنگه‌دار تبدیل خواهد شد. به گفته وی تلفات شبکه توزیع برق تهران در پایان سال ۹۶ به ۸/ ۶ درصد و امسال به ۴/ ۶ درصد رسیده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران درخصوص مصرف پیک برق تهران گفت: سالیانه ۲ درصد به مشترکان برق تهرانی و سالانه ۵ درصد به پیک مصرف و سالانه ۳ درصد به مصرف انرژی اضافه می‌شود. صبوری افزود: تا سال ۹۷ سالیانه ۵ درصد به پیک مصرف برق اضافه می‌شد، اما امسال با توجه به کاهش بارندگی‌ها و محدودیت تولید برق توسط نیروگاه‌های برقابی سهمیه‌ای به شرکت‌های توزیع برق برای پیک‌سایی ابلاغ شد و با تکلیفی که به شرکت توزیع برق تهران ارائه شد، قرار شد پیک تهران در تابستان امسال بیشتر از ۴۵۰۰ مگاوات نشود. وی اظهار کرد: اگر اقدامات لازم برای پیک‌سایی در تهران که یکی از آنها مدیریت مصرف و تغییر ساعات ادارات و مراکز دولتی نبود، پیک مصرف باید به ۴۹۵۰ مگاوات می‌رسید، اما خوشبختانه مصرف برق پیک در ۴۵۶۰ مگاوات متوقف شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اظهار کرد: برای سال آینده نیز در تهران مقرر شده ۶۵۰ مگاوات مدیریت مصرف صورت گیرد، بنابراین برای اینکه بتوانیم همه ساله برای گذر از تابستان خود را آماده کنیم دو کار انجام می‌دهیم که یکی از آنها سایش شبکه‌ توسط گروه‌های عملیاتی و آماده شدن شبکه قبل از پیک و همچنین مدیریت مصرف و تعویض ۵ میلیون لامپ فلورسنت و نصب لامپ‌های LED است. صبوری با اشاره به اینکه تعویض ۵ میلیون لامپ فلورسنت و نصب لامپ‌های LED مصوبه شورای اقتصاد است که هنوز ابلاغ نشده، گفت: اگر این مصوبه که فقط برای شهر تهران است ابلاغ شود، می‌توانیم ۱۵ مگاوات در پیک‌سایی موفق عمل کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 7 آذر 97، کدخبر: 3468616، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین