پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
مهمترین وظیفه شورای اسلامی شهر کرمانشاه تعیین شهردار براساس قوانین و اصول کارشناسی است، اما این مهم در شهر کرمانشاه طی سالهای اخیر دستخوش لابی گری ها، عزل و نصب های سلیقه ای، اختلاف نظرهای بی اساس شده که این شورا را به یک بنگاه معاملاتی تبدیل کرده است و با وجود برگزاری جلسات متعدد علنی و غیرعلنی، پس از گذشت چندماه هنوز موفق به انتخاب شهردار نشده اند.رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه به طور رسمی از استاندار خواهان انحلال شورای شهر شد و ادامه فعالیت آنان با این برخوردهای خلاف عرف را در حقیقت ظلم به شهروندان دانست.

شعارسال: شمارش معکوس برای انحلال شورای شهر کرمانشاه کلید خورده است و باید دید آیا پرونده این طومار پرماجرا مختومه می شود و یا اینکه صندلی داغ و سکان شهر کرمانشاه به دست مدیر لایقی سپرده خواهد شد.

انتصاب شهردار یکی از مهمترین رویدادهای حائز اهمیت است که تقسیم وظایف، تامین و اختصاص بودجه، مطالبه گری، رسیدگی به وضعیت بهداشتی و خدماتی، پیگیری طرح و پروژه ها به همراه صدها برنامه اجتماعی و فرهنگی را شامل می شود که در این راستا انتخاب چنین شخصیتی با همه مولف های کاربردی و اساسی در توسعه هر منطقه، شهر و یا حتی کشور می تواند اثرگذار باشد.

مهمترین وظیفه شورای اسلامی شهر کرمانشاه تعیین شهردار براساس قوانین و اصول کارشناسی است، اما این مهم در شهر کرمانشاه طی سالهای اخیر دستخوش لابی گری ها، عزل و نصب های سلیقه ای، اختلاف نظرهای بی اساس شده که این شورا را به یک بنگاه معاملاتی تبدیل کرده است و با وجود برگزاری جلسات متعدد علنی و غیرعلنی، پس از گذشت چندماه هنوز موفق به انتخاب شهردار نشده اند.

شهردار باید سکان داری شهر را با قدرت برای بهبود وضعیت موجود منطقه به دست بگیرد ضمن رعایت حق الناس و توجه به منافع ملی، برای بازگرداندن عنوان سلب شده«کلان شهری» به شهر ستم دیده کرمانشاه تلاش کند این در حالی است که با اتلاف وقت و قصور شورای اسلامی شهر کرمانشاه شاهد وضعیت معکوسی هستیم و انتصاب شهردارهای متعدد در بازه های زمانی کوتاه مدت، سبب سر در گم شدن کلاف امور این شهر شده است.

براساس این گزارش، جلسه شورای شهر کرمانشاه برخلاف وعده آنان مبنی بر معرفی شهردار، با درگیری فیزیکی(ناسزا، مشت و لگد پراکنی) 2 عضو شورای شهر خاتمه یافت و انتخاب شهردار کماکان سابق به نتیجه نرسید.

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه به نشانه اعتراض جلسه مذکور را ترک گفتند که حرکت آنان سبب واکنش و تشنج روانی 2 عضو شورای شهر و بروز اینگونه حرکات ناشایست شده که در کارنامه غیر قابل قبول آنان برگ اسف بار دیگری ثبت شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه به طور رسمی از استاندار خواهان انحلال شورای شهر شد و ادامه فعالیت آنان با این برخوردهای خلاف عرف را در حقیقت ظلم به شهروندان دانست.

بیش از 14 جلسه از سوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه مبنی بر انتخاب شهردار برگزار می شود که هر کدام بی نتیجه و با حواشی بیشتر خاتمه یافته و کار به جایی می رسد که پای ریش سفیدان و مدیران ارشد برای حل اختلافات این نهاد به میان می آید، چراکه این دستگاه اجرایی پیشتر تجربه انحلال شورای اسلامی شهر را در پرونده خود دارد.

فرماندار به اعضای شورای اسلامی شهر تا 10 مهر مهلت انتخاب شهردار را داده، این در حالی است که تاکنون چندین جلسه برای انتخاب شهردار کرمانشاه بی نتیجه مانده است.

در این خصوص میثم موسوی اجاق عضو شورای شهر کرمانشاه در مصاحبه ای در خصوص سرنوشت تعیین انتخاب شهردار کرمانشاه با توجه به اینکه تنها دو روز دیگر به اتمام مهلت قانونی این موضوع مانده گفت : طبق قانون اگر یک هفته قبل نامه برای اعضای شورا ارسال نشود آن جلسه غیرقانونی است و متاسفانه رئیس شورای شهر تاکنون اقدام به برگزاری این جلسه نکرده است.

وی با بیان اینکه با این شرایط همه به انحلال شورا راضی هستیم گفت: رئیس شورا باید پیش بینی می کرد و جلسات را تا حداقل تا روز دهم مهر برگزار می کرد.

موسوی اجاق افزود: یکی از اعضای شورا یک تنه شورا را به حاشیه برده و آن را به انحلال می کشاند.

وی افزود: با روند موجود انحلال شورا قطعی است و یکی از اعضا می خواست با فشار آوردن به بقیه اعضای شورا گزینه مورد نظر خود را به عنوان شهردار انتخاب کند که اعضای شورا تن به این خواسته نداند.

دهم تیر ماه 97، هفت عضو شورای شهر کرمانشاه به استعفای آرش رضایی شهردار سابق رای موافق، 2 نفر رای مخالف و یک نفر رای ممتنع دادند و اکنون شهرداری در بلاتکلیفی گذشته روزگار سپری می کند و سرپرست شهرداری نیز کماکان سکان این عرصه را نگه داشته و شاید به ضن برخی جراید، طمع این مسوولیت سنگین را در سر می پروراند که در این صورت باید سرنوشت مشابه ای را برای این صندلی داغ متصور شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری فارس کرمانشاه، تاریخ انتشار: 8مهر 1397 ، کدخبر: 13970708000328،www.kermanshah.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین