پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران 2 عامل انتخاب صادرکننده نمونه را بحث ارزش افزوده و توليد در مقياس بزرگ عنوان کرد.

شعار سال: ولي اله افخمي راد در نشستي به مناسبت 29 مهر روز ملي صادرات گفت: کالاهايي که از فرآيند بالايي برخوردار است صادر کردن آن‌ها بايد جايگاه ويژه‌اي داشته باشد و لذا از سال گذشته مجموعه امتيازاتي به شرکت‌هايي داده شدکه توليد کننده کالاهايي با ارزآور زيادي براي کشور بودند.

وي تصريح کرد: در بخش صادرات مقياس را در اولويت قرار داديم چرا که اگر واحدهاي کوچک مقياس را به سمت صادرات روانه کنيم و تعداد صادرکنندگان فراوان شود رقابت ناسالمي بوجود مي‌آيد که ضرر آن به خود صادرکننده و توليدکننده مي‌رسد.

افخمي راد تاکيد کرد: بعد از لغو تحريم‌ها حضور ايران در عرصه جهاني و صادرات بهبود مي‌يابد و شاهد رقابت کالاهاي ايراني در خارج خواهيم بود و چرخ فعاليت واحدهاي صنعتي با سرعت بيشتري به گردش در مي‌آيد.

رييس کل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: امسال حدود 250 نفر در فرآيند انتخاب صارکننده نمونه قرار گرفتند که از آن ميان از 45 صادرکننده نمونه و 5 صادرکننده ممتاز معرفي مي‌شوند.

وي گفت: ممتازان کساني هستند که به دفعات به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شدند و در گروه خود بالاترين امتياز را آورده‌اند که امسال دو شرکت به عنوان صادرکنندگاني که طي ساليان متوالي توانسته‌اند به اين مرحله برسند معرفي شده و مدال خواهند گرفت.

وي در رابطه با پرداخت جوايز صادراتي گفت: مشوق‌هاي صادراتي از سال 1389 قطع شد و در دو سال گذشته پيرامون نحوه‌ي ارائه مشوق‌هاي صادراتي بررسي‌هايي صورت گرفت که در نهايت به اين نتيجه رسيديم که بايد بستر مناسب را براي حضور صادرکنندگان به گونه‌اي فراهم کنيم که براي آن‌ها مقرون به صرفه باشد و ديگر نيازي به پرداخت جايزه نقدي نباشد.

رييس کل سازمان توسعه تجارت همچنين تسهيل جابه‌جايي کالا و رفت‌وآمد تجار را از ديگر مواردي عنوان کرد که بايد براي صادر‌کنندگان فراهم شود که دستورالعملي براي اين کار نوشته شده و منتظر تصويب است.

افخمي راد در عين حال بيان کرد: حدود 200 ميليارد تومان در رابطه با اين موضوع براي سال جاري در نظر گرفته شده که بخشي از آن از طريق سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اختصاص داده شده و اميدواريم مابقي نيز تا پايان امسال اختصاص داده شود.

وي همچنين بر کاهش هزينه توليد در کشور تاکيد کرد و افزود: براي اين کار يک سري سياست‌هاي کلان اقتصادي بايد اصلاح شود که بعد از اصلاح آن‌ها به ويژه در بخش بهره‌وري مي‌توانيم موفق شويم.

افخمي راد همچنين با اشاره به واردات خودروهاي لوکس گفت: در ابتدا بايد به اين موضوع اشاره کنم که حجم موتور نبايد ملاک لوکس‌بودن خودرو باشد، بلکه برداشت من اين است که لوکس‌بودن را فقط مي‌توان با قيمت سنجيد.

رئيس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: در سال گذشته 200 دستگاه خودرو با حجم موتور بالاي 2500 سي‌سي بر اساس ثبت سفارش‌هاي قبلي وارد ايران شد.

وي در عين حال از پيشنهادي خبر داد که براساس آن مبناي سنجش لوکس‌بودن خودرو براساس شاخص قيمت باشد، نه حجم موتور

ولي‌الله افخمي راد همچنين گفت: فهرستي که با ترکيه بسته‌ايم شامل 140 قلم کالا از طرف ترک‌ها و 125 قلم کالا از طرف ايران است که طي توافق هر ماه اين فهرست کنترل مي‌شود تا ببينيم چه تغييري در ميزان صادرات يا واردات اين کالاها اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: بر اساس قراداد مفاد تعرفه ترجيحي اگر واحدهاي توليدي در کشور دچار ضرر و زيان جدي شوند اين امکان وجود دارد که تعرفه آن کالا برداشته شود.

افخمي راد از افزوده شدن 40 قلم کالا در قالب فهرست جديد به تعرفه ترجيحي با ترکيه خبر داد و افزود: طي 8 ماهه گذشته از برقراري تجارت ترجيحي با ترکيه واردات از اين کشور 5 درصد افزايش يافته و در اقلام، 40 کالاي جديد پيشنهاد کرده‌ايم اقلام مختلفي از جمله فلزات اساسي در ليست تعرفه ترجيحي قرار خواهند گرفت.

وي گفت: تمرکز ما در مذاکرات با ترک‌ها بيشتر روي حذف موانع شبه‌تعرفه‌اي و غيرتعرفه‌اي است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري موج، تاریخ انتشارسه شنبه 21 مهر 1394، کد مطلب: -: www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین