پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
در آستانۀ سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب، آیت‌الله مرتضی مطهری، کتاب "حکمت‌ها و اندرزها"، اثر استادِ شهید مرتضی مطهری، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

شعار سال: کتاب «حکمت‌ها و اندرزها» مجموعه‌ای از مقالات استاد شهید مرتضی مطهری است که در زمان حیات ایشان برای یک برنامۀ عمومی آشنایی با فرهنگ اسلامی به‌صورت گفتار و خطابه به رشتۀ تحریر درآمده است. بیشتر مطالب کتاب «حکمت‌ها و اندرزها» پیرامون راه و رسم زندگی صحیح اسلامی است و به مسائلی از قبیل: راه رسیدن به آسایش در زندگی، ارکان سعادت بشر، خواری معصیت و عزت طاعت، فریضۀ علم، لزوم همگامی کار و دانش، شناخت دشمنان عقل و موضوعاتی مانند بردگان و آزادگان، محاسبۀ نفس، حق و تکلیف، روش سیاسی امام علی(ع)، فقر معنوی و بسیاری از مطالب متنوع و جالب توجه و مورد نیاز امروز ما می‌پردازد. مطالب کتاب «حکمت‌ها و اندرزها» همچون سایر آثار شهید استاد مطهری از اتقان و استقامت رأی و ابتنا بر کتاب و سنت برخوردار است. جوان تشنۀ حقیقت و جویای روش درست زندگی با مطالعۀ‌ این کتاب به پاسخ بسیاری از سؤالات خود دست می یابد.

کتاب دو جلدیِ«حکمت‌ها و اندرزها» اثر شهید استاد مرتضی مطهری از انتشارات صدرا، کتابی شیرین و جذاب برای همۀ اقشار جامعه خصوصاً جوانان عزیز است که مانند سایر آثار آن بزرگمرد علم و عمل به بررسی بسیاری از مسائل امروز جامعۀ اسلامی ما، بلکه همۀ جوامع بشری می‌پردازد. این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 1061468:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین