پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
از سرپل‌ذهاب، طی سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه جلسه‌ای در فرمانداری این شهرستان به منظور رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب‌دیده در زلزله سال گذشته برگزار شد.

شعارسال: یکی از تولیدکنندگان این شهرک مشکلات بانکی و عدم امهال وام‌ها را از جمله مشکلات این واحدها عنوان کرد و گفت: دست و پاگیر بودن مقررات بانکی از دیگر مشکلات است که مختص شرایط بحران کنونی نیست.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های واحد‌های تولیدی از بین رفته و صاحبان این واحد تمام دارایی خود را در رهن بانک گذاشته‌اند و در واقع برای وثیقه با مشکل مواجه شده‌اند؛ درخواست کرد مصوب شود که به صورت ضمانت زنجیره‌ای مشکلات این واحدها رفع شود.

تولیدکننده دیگری با بیان اینکه با وجود گذشت 11 ماه از وقوع زلزله هنوز ساخت و ساز واحدهای تولیدی آغاز نشده است، افزود: باید امهال وام‌ها به پنج سال افزایش یابد و سودهای مالیاتی و تأمین اجتماعی بخشیده شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات این واحدها باید ریشه‌ای رفع شود، گفت: سود و جریمه بدهی دیرکردهای وام‌های قبلی بخشیده و اصل وام به صورت پلکانی دریافت شود.

تولیدکننده دیگری از دیرکردهای بیمه تامین اجتماعی و مالیات گلایه کرد و گفت: برای ضمانت تسهیلات وام‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه با امهال وام‌ها بسیاری از مشکلات رفع می‌شود، افزود: پست‌بانک با وجود مراجعات بسیار سنگ‌اندازی می‌کند.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه از شهرک‌ صنعتی ویرانه‌ای باقی نمانده است، بیان کرد: نزدیک به یکسال از زلزله گذشته است و باید از نتیجه کار دولت در ساخت و سازها پرسیده شود اما اکنون در مورد خاکبرداری صحبت می‌شود و این ناشی از یک سومدیریت بزرگ است.

تولیدکننده دیگری رسیدگی به بیمه‌ها را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: بارها به ما گفته شد منتظر تسهیلات نباشید و بازسازی را آغاز کنید و از سرمایه شخصی هزینه کردیم در حالی که اکنون باید 15 تا 16 درصد به تأمین‌اجتماعی پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: از نظر تسهیلات، مصالح، میلگرد و کاشی هیچ کمکی به واحد‌های صنعتی نشده است.

این تولیدکننده بیان کرد: بسیاری از واحد‌های تولیدی واحد مسکونی داشتند اما هیچکس به این واحد‌های مسکونی کمکی نکرده است.

تولیدکننده دیگری با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای مشکلات اجتماعی و بیکاری بسیاری است گفت: شعار حمایت از تولیدکنندگان مطرح شده اما تاکنون هیچ حمایتی از طرف صنعت و معدن مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه با گذشت چندین ماه از وقوع زلزله در نقطه صفر بازسازی قرار داریم، عنوان کرد: باید واحد‌های تولیدی اکنون آماده کار می‌شد.

این تولیدکننده افزود: شرایط این تسهیلات برای این منطقه مناسب نیست و باید تسهیل شود و محل اجرای طرح به عنوان وثیقه قبول شود.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه مصالح ارزان قیمت به صنعت تعلق نگرفته است، بیان کرد: نداشتن وثیقه و آورده شخصی از مشکلات واحد‌های تولیدی مناطق زلزله‌زده است.

وی با بیان اینکه بعد از زلزله سال گذشته نه تنها شرکت بلکه نان شب خود را از دست دادیم، گفت: اکنون با مراجعه به پست بانک مورد تمسخر قرار می‌گیریم و باید از تأمین اجتماعی و دارایی تسویه دریافت کنیم که حداقل 500 میلیون تومان برای ورود به بانک و تأیید طرح پول لازم است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار 13 مهر 97، کدمطلب: 1844714، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین