پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۱۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده که با حضور معاون دفتر ریاست جمهوری و اعضای تیم اعزامی دفتر ریاست جمهوری برای بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده تشکیل شد. هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره جدید شامل تمامی آسیب‌دیدگان زلزله می‌شود.

شعارسال: نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده که با حضور معاون دفتر ریاست جمهوری و اعضای تیم اعزامی دفتر ریاست جمهوری برای بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده تشکیل شد.

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره جدید شامل تمامی آسیب‌دیدگان زلزله می‌شود.

او افزود: تیم کارشناسی ریاست جمهوری یک گزارش واقع بینانه از وضعیت مناطق زلزله‌زده ارائه داد و بسیاری از مباحث مطرح شده در واقع مشکلاتی است که طی این مدت با جدیت پیگیر حل آنها بوده‌ایم.

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۰ ماه از زلزله می‌گذرد و طی این مدت ۵ هزار و ۵۱ پس لرزه داشتیم که برخی از آنها بین ۵ تا ۶ ریشتر قدرت داشته‌اند و در تاریخ صد سال اخیر بی‌سابقه بوده است؛در واقع ما در چنین شرایط دشواری کار کرده‌ایم.

بازوند ادامه داد: در این زلزله ۹شهر و یک‌هزار و ۹۳۰ روستا آسیب دیدند؛ این حجم از آسیب را با حادثه ریزش ساختمان پلاسکو مقایسه کنید که تنها عملیات امداد و نجات و آواربرداری آن مدت‌ها طول کشید.

او افزود: تاکنون ۴۳ بار در برنامه‌های زنده تلویزیونی پاسخگوی پرسش‌های صریح خبرنگاران بوده‌ایم که این میزان از پاسخگویی در هیچ رخداد دیگری رخ نداده است.

استاندار کرمانشاه گفت: از همان روز اول تلاش کردیم زندگی در مناطق زلزله‌زده به جریان بیفتد و خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

بازوند ادامه داد: از ماه سوم زلزله وارد روند نوسازی شدیم ولی عملا ۲ ماه از این زمان را درگیر بارندگی‌های شدید بودیم و تنها پنج ماه زمان مفید برای انجام این حجم عظیم از کار داشتیم. کاری که امروز توسط نمایندگان تیم ریاست جمهوری مورد تمجید قرار گرفت.

او افزود: در این زلزله ۵هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان اعتبار تعیین تکلیف شده است که در قالب‌های مختلف دراختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه گفت: علاوه بر این مبلغ 2 هزار و 317 میلیارد تومان تسهیلات مردم زلزله‌زده در بانک در ۹ شهر شامل امهال می‌شود که سود 2 سال امهال آن ۸۸۱ میلیارد تومان است که توسط دولت پرداخت می‌شود.

بازوند ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ما در این زلزله گرفتار شدن در بوروکراسی بانک‌ها بود که این نگرانی در حضور رئیس جمهور عنوان شد و هیچ کوتاهی در این زمینه نداشتند که جای تقدیر دارد.

او افزود: طبق مصوبه هیأت دولت قرار بود یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی برای نظارت بر روند بازسازی مسکن مهرها در کرمانشاه مستقر شود که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

استاندار کرمانشاه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه هیچ‌گونه بیماری واگیرداری در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است.

بازوند ادامه داد: این زلزله به شکل گسترده‌ای تحت تاثیر فضای مجازی بود و کانال‌های معاند به دروغ‌پردازی‌های بسیار پیرامون آن پرداختند.

او افزود: طبق مصوبه جدید دولت برای هر واحد زلزله‌زده مبلغ پنج میلیون تومان وام بلاعوض و همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات کم بهره در روستا و ۱۰ میلیون در شهرها برای تکمیل واحدهای زلزله زده در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معتقد بود افزایش تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض تنها مختص کسانی باشد که خانه‌هایشان هنوز تکمیل نشده که این پیشنهاد مورد موافقت هیأت دولت قرار نگرفت و همه خسارت‌دیدگان مشمول این تسهیلات می‌شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 27 شهریور 1397 ، کدخبر: 754507، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
امیدواریم ک عملی شه .. مردم کرمانشاه فقز همون اوایل مورد توجه بودن و بعدش فقط ازشون سواستفاده شد و خودشون با اون وضعشون موندن م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
متاسفانه با وجود اونهمه کمک وضعیت زازله زده ها هنوز ثبات پیدا نگرده و بازهم فصل سرمارو پیش رو داریم امیدوارم این تسهیلات سرعت بده به کارشون.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین