پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۵
وزیر خارجه آمریکا که برای رایزنی درباره بحران سوریه به ژنو سفر کرده در زمینه توقف خشونت‌ها در سراسر سوریه و شروع مجدد مذاکرات صلح ابراز امیدواری کرد.

شعار سال: جان کری وزیر خارجه آمریکا که برای رایزنیدرباره بحران سوریه در ژنو به سر میبرد در دیدار با ناصر جوده وزیر خارجه اردن در زمینه توقف خشونتها در سراسر سوریه و شروع مجدد مذاکرات صلح برای حل این بحران ابراز امیدواری کرد.

کری در ابتدای این دیدار گفت: این امیدواری وجود دارد که ما بتوانیم پیشرفتهایی بدست آوریم. ساعات مهمی در پیش هستند، ما به دنبال همکاری روسیه هستیم و آشکارا به دنبال چارچوبی برای گوش کردن حرفهای مسکو و پاسخ دادن به آن هستیم.

کری قرار است در ژنو با مقامات دیگری از جمله وزیر خارجه عربستان و استفان دی میستورا نیز دیدار و رایزنی کند.

از بامداد روز شنبه با توافق آمریکا و روسیه آتش‌بس ۲۴ ساعته در غوطه شرقی و دمشق و آتش‌‌بس ۷۲ ساعته در ریف شمالی لاذقیه برقرار شده است.

«استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه از روسای جمهور آمریکا و روسیه خواسته است هرچه زودتر برای جلوگیری از شکست مذاکرات صلح سوریه، وارد عمل شوند.

در حلب و چندین منطقه دیگر در سوریه، از دو ماه قبل آتش‌بسی شکننده برقرار است. مقامات روسی می‌گویند حملات گروه‌هایی چون جبهه النصره، احرار الشام و جیش الاسلام که با وجود آتش‌بس ادامه یافته، این آتش‌بس را در معرض تهدید فروپاشی قرار داده است.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین