پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
سردار مهری گفت: سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات رانندگی کشته می شوند.

شعارسال: سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در پایان دومین مراسم یادبود قربانیان سوانج جاده ای که روز(پنجشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در جهان در حوادث رانندگی کشته و بیش از 55 میلیون نفر نیز مجروح می شوند، به همین دلیل سال های 2010 تا 2020 را دهه اقدام برای ایمنی نامگذاری کردند.

وی افزود: در جهت افزایش ایمنی در سال های گذشته اقدامات خوبی در کشور از سوی سازمان های مختلف از جمله هلال احمر، اورژانس کشور، راهداری، بیمه ها، امداد خودرو و غیره صورت گرفته است.

سردار مهری با اشاره به آمار جانباختگان در سال 84 تصریح کرد: در سال 84، 27 هزار و 700 جان باخته داشتیم که در پایان سال گذشته این رقم به 16 هزار و 201 نفر کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد خودرو ها از سال 84 تاکنون گفت: تعداد خودروها، موتورسیکلت ها و کاربران راننده افزایش پیدا کرده است. در سال 84، 7.5 میلیون دستگاه خودرو داشتیم و اکنون بیش از 22 میلیون خودرو داریم، همچنین 11 میلیون و 700 هزار موتورسیکلت داریم که در سال 84 این عدد حدود 4 میلیون دستگاه بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالانه بین 1.5 تا 2.5 میلیون نفر گواهینامه می گیرند، تصریح کرد: تعداد افرادی که گواهینامه گرفتند از مرز 32 میلیون نفر گذشته است و این آمار نماینگر این است که استفاده از وسایل نقلیه روز به روز در کشور ما افزایش پیدا می کند، همچنین بیش از 1.5 میلیون وسیله نقلیه شماره گذاری جدید می شوند.

سردار مهری اضافه کرد: از سال 84 تا اول شهریور ماه سال جاری، حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر کشته و مجروح شدند، همچنین از سال 84 تا مرداد ماه سال جاری 277 هزار و 452 نفر در حوادث رانندگی جان باختند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مخبر، تاریخ انتشار: 12مهر1397 ، کدخبر: 913030: www.mokhbernews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین