پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
نتایج مطالعات محققان ویل کرنل در نیویورک نشان می‌دهد حمله قلبی به ویژه در سه ماه اول پس از وقوع، احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

شعار سال: نتایج مطالعات محققان ویل کرنل در نیویورک نشان می دهد حمله قلبی به ویژه در سه ماه اول پس از وقوع، احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می دهدمطالعات قبلی نشان داد که حمله قلبی تا یک ماه پس از وقوع آن، یکی از عوامل خطر بروز سکته مغزی محسوب می شود، در صورتی که مطالعات جدید نشان می دهد این خطر حداقل تا سه ماه وجود دارد و این افراد باید در تمام این مدت تحت نظارت دقیق پزشک باشند.

علت دقیق افزایش احتمال سکته مغزی پس از حمله قلبی هنوز به درستی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می دهند آسیب بافت قلب بر اثر حمله قلبی می تواند منجر به بروز لخته و سکته مغزی شود.

بر اساس یافته های به دست آمده، محققان استفاده از داروهای ضد انعقادی را پس از حمله قلبی برای جلوگیری از ایجاد لخته و بروز سکته مغزی ضروری می دانند.

سکته مغزی به دلیل وقفه ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ ها بوجود می آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می شود و بخشی از بافت مغز آسیب می بیند. فشار خون، استعمال دخانیات، چاقی و عدم فعالیت بدنی از جمله مهمترین دلایل سکته مغزی محسوب می شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کانون فرهنگی قلمچی، تاریخ انتشار 1 آبان 97، کد مطلب: 216849،www.kanoon.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین