پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه درباره شفافیت رفتار شورا به عهدمان با مردم پایبند هستیم، گفت: روند انتخاب شهردار اراک پشت درهای بسته نیست و در شرایطی کاملا شفاف صورت می گیرد.

شعار سال: کاوه فلک افلاکی رئیس‌شورای کلانشهر اراک و عضو فراکسیون امید گفت: با توجه به اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار اراک می‌شود، بحث استیضاح مسکوت گذاشته شد و طی فرآیندی پروژه انتخاب شهردار جدید برای اراک کلید خورد.

فلک افلاکی درباره روند انتخاب نامزدهای شهرداری اراک گفت: در ابتدا در فراکسیون امید هر عضو پنج گزینه برای بررسی به شورا معرفی کرد. شورای هماهنگی اصلاح طلبان هم پنج نفر را به فراکسیون امید معرفی کرد. سپس در مرحله بعد از بین گزینه های مطرح شده هر عضو فراکسیون امید به پنج نفر رای دادند. با توجه به اینکه برخی گزینه ها بین اعضای شورا مشترک بود، نهایتا با رای اعضای فراکسیون امید، یک لیست پنج نفره شامل فریبا آباقری، عبدالعظیم رضایی، مجید پورعطار، محمود حسنی و عبدالرضا حاج‌علی‌بیگی به عنوان گزینه های نهایی از سوی فراکسیون امید شورای شهر برای تصدی پست شهرداری اراک معرفی شدند تا بعد از ارائه برنامه ها گزینه نهایی فراکسیون امید مشخص شود.

فلک افلاکی تصریح کرد: اعضای اصولگرای شورا نیز شش نفر را به عنوان گزینه‌های مورد نظر معرفی کردند تا طبق زمانبندی صورت گرفته برنامه‌های خود را برای اعضای شورای شهر ارائه کنند هرچند که برخی از آنان خودشان مایل به ارائه برنامه نشدند.

وی با اشاره به روند انتخاب شهردار در ابتدای دوره پنجم افزود: چون در آن زمان فعالیت شورای پنجم هنوز رسما شکل نگرفته بود و شورای چهارم مستقر بود، بررسی های ابتدایی گزینه های شهرداری در محلی خارج از شورا شکل می گرفت و سپس گزینه های نهایی را سه روز پس از شروع بکار شورای پنجم با حضور رسانه ها به صحن آوردیم .

رئیس شورای شهر اراک تاکید کرد: روند انتخاب شهردار اراک پشت درهای بسته نیست و روال کنونی نیز به شکل سال قبل است که در مراحل ابتدایی با حضور اعضای شورای شهر گزینه های تصدی عنوان شهردار اراک به ارائه برنامه های خود می پردازند و در مرحله نهایی با حضور خبرنگاران برای ارائه برنامه ها و پاسخ به سئوال های اعضای شورا شهر و رسانه ها به صحن آورده می شوند.

فلک افلاکی با اشاره به اینکه شورای پنجم با شعار شورای شیشه‌ای کار خود را آغازو هنوز بر عهد خود با مردم پایبندیم، گفت: همواره سعی بر شفافیت در فعالیت های خود داشته ایم؛ اینکه گفته شده رویه شورای شهر تغییر کرده و در اتاق‌های در بسته برنامه‌ها ارائه می‌شود اینطور نیست و حتما در زمان بررسی گزینه های نهایی همانند سال گذشته از خبرنگاران و اصحاب رسانه که نماینده افکار عمومی هستند برای حضور و همراهی در انتخاب شهردار دعوت به عمل می آید. مردم بدانند فراکسیون امید و شورای شهر نسبت به سال قبل شفاف تر هم عمل می‌کند و معتقد به تصمیم گیری در اتاق شیشه ای و در یک فرایند دموکراتیک هستیم.

وی گفت: گزینه منتخب شورا برای شهرداری اراک حتماً بومى و آشنا به ساختار شهردارى است و باید به شفاف‌سازى سیستم پایبند باشد.

رئیس شورای شهر اراک در پایان گفت: از شهردار فعلی خواسته ایم در زمان باقى مانده دست به هیچگونه تغییر و جا به جایی در ساختار نیروی انسانی نزند و هیچگونه حکم استخدامی صادر نشود و هرگونه استخدامی غیر قابل قبول و غیر موجه است. همچنین از مدیران و پرسنل خدمتگزار شهردارى انتظار انجام وظایف به نحو أحسن را داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 3 آبان 97، کد مطلب: 684833:www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین