پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
رئیس شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه شخصا طرفدار حقوق زنان هستم، گفت: شهرداری اراک هیچ محدودیتی برای حضور یک زن در راس شهرداری ‌ندارد و شانس زنان به اندازه آقایان است.

شعارسال:رئیس شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه شخصا طرفدار حقوق زنان هستم، گفت: شهرداری اراک هیچ محدودیتی برای حضور یک زن در راس شهرداری ‌ندارد و شانس زنان به اندازه آقایان است.

کاوه فلک افلاکی  گفت: انتظار می رود برخی رسانه‌‌های استان با همدلی بیشتری گام بردارند و اگر مطلبی درج می‌شود با تحقیق و بر حسب واقعیت باشد. در فضای مجازی عنوان می‌شود مسائل پشت پرده بر شورا حاکم است قاطعانه می‌گویم این مسئله اصلا به هیچ شکل ممکن وجود ندارد.

کاوه فلک افلاکی عضو فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر اراک مدعی شد: آقاى تاجران به دلیل اینکه شهردار مناطق تهران بودند قبلاً با شورا کار نکرده بود و تصمیم گیرى‌هاى ایشان بدون مشورت با شورا صورت مى‌گرفت.

فلک افلاکی گفت: با اطلاع از قطعی شدن مشمولیت شهرداران به قانون منع بکارگیری بازنشستگان به بحث انتخاب شهردار جدید برای اراک ورود کردیم چرا که طبق قانون شهردار اراک تا 26 آبان فرصت دارد شهرداری را ترک کند و بعد از این تاریخ حضورش در شهرداری غیرقانونی است.

رئیس شورای شهر اراک افزود: امسال نیز مطابق سال گذشته با همان ساز و کار به بحث انتخاب شهردار ورود کردیم اما چون در آن زمان فعالیت شورای پنجم هنوز رسما شکل نگرفته بود و شورای چهارم مستقر بود، در مرحله مقدماتی گزینه‌های شهرداری در محلی خارج از شورا شکل گرفت و سپس گزینه‌های نهایی را سه روز پس از شروع به کار شورای پنجم با حضور رسانه‌ها به صحن آوردیم.

وی ادامه داد: امسال نیز به همان شکل گزینه‌های نهایی در حضور رسانه‌ها به صحن آورده می‌شوند. نظر جمع فراکسیون امید این بود که مرحله مقدماتی رسانه‌ای نشود ماهم پایبند به مصوبات و تصمیمات فراکسیون هستیم.

فلک افلاکی گفت: ما در حال حاضر دنبال انتخاب فردی هستیم که جدا از جوان بودن تجربه حضور در سیستم وزارت کشور یا شهرداری و یا حضور در شورای شهر را داشته باشد.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه تمام تلاشمان این است که بهترین گزینه ممکن از بین گزینه‌های حاضر را انتخاب کنیم، گفت: شانس اضافه شدن گزینه جدید برای بررسی از طرف اصلاح‌طلبان شورا، راسا به تصمیم فراکسیون امید منتهی می شود. یعنی اگر فراکسیون امید با نظر جمعی تشخیص بدهد گزینه دیگری را بررسی کنیم ممکن است این امر صورت گیرد در غیر این صورت نمی توان به تنهایی گزینه جدیدی مطرح کرد.

وی افزود: شخصا بعد از شروع به کار آقای تاجران نسبت به ایشان طبق سوابقی که داشتند امیدوار بودم و معتقدم در آن زمان تاجران واجدالشرایط‌ترین فرد برای تصدی این سمت بود. اما عملا وقتی وارد همکاری شدیم ایشان از شورای شهر فاصله گرفت که این فاصله با توجه به اینکه تاجران بومی اراک نبود و شناختی از ساختار شهرداری نداشت در تصمیم گیری‌ها وی را با مشکل مواجه می‌ساخت و بهتر بود با شورایی که ایشان را با حداکثر آرا انتخاب کرده‌اند مشورت می‌کرد. این انتظار شورا به این معنا نبود که شورا در کار شهرداری دخالت کند حتی در مواردی تاجران از شورا سوال می‌کرد چه کسی را برای فلان پست پیشنهاد می‌کنید که پاسخ دادیم شما می‌بایستی افراد را پیشنهاد دهید و از ما نظر خواهی شود و در نهایت با تصمیم خودتان فرد مورد نظر را منصوب کنید.

شهردار جدید اراک باید شفافیت داشته باشد

دکتر فلک افلاکی تصریح کرد: در فرصت جدیدی که برای انتخاب شهردار بوجود آمده است حتما شهرداری را انتخاب می کنیم که در درجه اول شفافیت داشته باشد.از آقای تاجران نیز شفافیت را بارها طلب کردیم چرا که زمانی که مردم به اطلاعات قراردادها، تهاتر ها، دسترسی داشته باشند مسائلی مانند تهاتر‌های اخیر پیش نمی آمد اما آقای تاجران نسبت به گزارش‌هایی که مطابق قانون باید ارائه می شد در برخی مواقع تاخیر داشتند و نتوانستند ارتباط لازم را با اعضای شورا برقرار کنند.

تخلف 40 میلیاردی ‌در شهرداری سابقه نداشت

رئیس شورای شهر عنوان کرد: تخلف 40 میلیاردی اخیر در شهرداری اراک تا کنون در تاریخ شهرداری مسبوق به سابقه نبوده است وقتی در این باره اعضای شورای شهر از شهردار سوال کردند ایشان پاسخ دادند اطلاعی ندارند سوال اینجاست چه کسی باید پاسخگوی این حجم تخلف باشد ؟ سوال کردن حق اعضای شوراست و شهردار می بایستی به شورا پاسخگو باشد اما شهردار اراک عنوان کرد اگر بخواهم اصل این موضوع را به شما بگویم به بیرون درز خواهد پیدا کرد و این محرمانه است.

دکتر فلک افلاکی گفت: وقتی اعضا سوال می کنند و شهردار پاسخگو نیست اعضای شورا وارد فرآیند استیضاح می شوند و شهردار فرصت دارد در جلسه استیضاح به سوالات نمایندگان پاسخ بدهد و آنها را قانع کند.

تحت فشار استعفا نمی دهم

وی افزود: در خصوص اینکه در برخی نشریات اعلام شده من در باره استعفای شهردار صحبت‌های ضدو نقیضی داشتم ، اعلام می‌کنم در جلسه‌ای با حضور آقازاده استاندار مرکزی و زندوکیلی معاونت عمرانی استانداری، شهردار اراک و بنده، آقای تاجران گفتند تمایلی به حضور در اراک ندارم که استاندار مرکزی به ایشان پیشنهاد داد تا روز چهارشنبه بعد از اربعین حضور داشته باشند که در مقابل این پیشنهاد آقای آقازاده، شهردار سکوت کرد و مخالفتی نکرد و ما بر مبنای این جلسه و عدم مخالفت تاجران با بحث استعفایش در صحن رسمی با اهدای لوح از ایشان تقدیر کردیم اما ایشان در اقدامی خارج از عرف طی مصاحبه‌ای اعلام کردند تحت فشار استعفا نخواهم کرد در صورتی که هیچ فشاری بر ایشان نبود.

افلاکی با اشاره به اینکه نمى‌توان منکر شد که وی در این مدت ‌خدماتى بالاخص در زمینه عمرانى انجام داده است اما انتظار می‌رفت پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام برساند. لازم است فردی که زمان اتمام پروژه را پیش‌بینی می‌کند زمانی نزدیک به واقعیت را بیان کند درصورتی که تابلوهای روزشمار پروژه‌ها در حال حاضر صفر شده است.

وی افزود: طبق اولین اظهار نظر آقای تاجران انتظار داشتیم پروژه‌های نیمه کاره شهر اراک سال گذشته به اتمام برسند اما نشد.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود برخی گزینه های مطرح شده توسط فراکسیون امید شرایط احراز این سمت را ندارند، گفت: بررسی برخی از فاکتورهای احراز صلاحیت برای شهرداری بر عهده برخی از نهاد‌های دیگر است اما به نظر من تمامی گزینه‌های معرفی شده از سوی فراکسیون امید شرایط احراز را دارند.

رئیس شورای شهر گفت: قطعا اعضای فراکسیون امید به خروجی و تصمیم نهایی فراکسیون احترام می‌گذارند و به آن پایبند خواهند بود چرا که این مساله در انتخابات هیات رئیسه برای سال دوم نیز اتفاق افتاد و تمامی اعضای فراکسیون به تصمیم نهایی احترام و به آن عمل کردند.

وی سپس از انتخاب و معرفی شهردار احتمالا تاروزهای آینده خبر داد و گفت : با توجه به اینکه روند احراز صلاحیت شهردار در حدود 45 روز زمان می‌برد ، در حال حاضر شورا در کنار انتخاب گزینه شهرداری درصدد انتخاب سرپرست است که قطعا از بدنه شهرداری می‌باشد و از مجموعه دولت تقاضا داریم بیشترین همکاری را در زمینه تسریع در صدور حکم شهردار جدید داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی در پشت پرده شورا وجود ندارد، در پاسخ به اینکه چرا شورای اصلاح‌طلبان در انتخاب گزینه‌های شهردار اراک اظهار نظر کرده‌اند؟ گفت: هر یک از اعضای فراکسیون امید امکان معرفی 5 گزینه را داشتند و 5 گزینه نیز توسط شورای اصلاح‌طلبان معرفی شد که قابل احترام بود. اما شورای شهر به هیچ عنوان از کسی خط نمی‌گیرد و در واقع خط گرفتن را به نوعی افت می‌دانم اما مشورت می‌گیریم. ما اعضای فراکسیون امید اصلاح طلب هستیم، اما مباحث سیاسی در مباحث شهری دخالت داده نمی‌شود.

به گزینه اصلاح‌طلب رای می‌دهم

فلک‌افلاکی اضافه کرد: اگر انتخاب شهردار بین 2 گزینه همسان از نظر تجربه، توانمندی، تخصص و ... باشد شخصا به کسی که تفکر اصلاح‌طلبی داشته باشد رای می‌دهم.

فلک‌افلاکی تصریح کرد: شهر اراک باید توسعه یابد و در این راستا شهردار باید برنامه داشته باشد، تاجران لقب پدر بازیافت ایران را داشت و انتظار می‌رفت که حداقل در این راستا با برنامه عمل کند، اما اتفاقی نیفتاد و لازم است که شهردار بعدی در مسیر ظرفیت‌های اراک کار کند و منطقی نیست که تا زمان اتمام پروژه‌های فعلی پروژه بزرگ جدیدی آغاز شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار21آبان 97، کدخبر: 690386،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین