پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
سرنوشت بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی شهید بهشتی ارومیه همچنان ابهام‌آمیز است و معلوم نیست این پروژه بعد از حدود ده سال بلاتکلیفی به چه سرانجامی دچار خواهد شد.روزگاری استاندار وقت آذربایجان غربی سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را هم بر سر این پروژه آورد تا از نزدیک بیمارستان شهید بهشتی ارومیه را که به دلیل نبود اعتبارات کافی متوقف مانده بود مشاهده کند اما بازهم تاکنون گره از کار این پروژه گشوده نشده است.

شعار سال: پیش‌تر در سلسله گزارش‌هایی در همین رسانه از وضعیت پروژه شهید بهشتی ارومیه به‌عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان رها شده شمال غرب ایران در ورودی این شهر از سمت اروپا اطلاع‌رسانی شد و گفته شد که این پروژه عملاً به یک نماد تمام‌عیار بی‌تدبیری دولت‌های نهم تا دوازدهم تبدیل شده و هیچ تصمیم ثمربخشی درباره سرنوشت آن گرفته نمی‌شود.

پیش از این گفته می‌شد محل تعیین شده بیمارستان 450 تختخوابی شهید بهشتی ارومیه به علت هم‌جواری با آرامگاه باغ رضوان و تبعات روانی ناشی از آن اصلاً مناسب نیست.

اما بعدها گفته شد که مشکل پروژه نبود بودجه است بنابراین رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در 30 فروردین 93 گفته بود: برای تکمیل این پروژه تنها دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با این اعتبار اندک پس از پنجاه سال نیز صاحب بیمارستان نمی‌شویم.

یک سال بعد عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 22 فروردین 94 گفته بود: بیمارستان شهید بهشتی ارومیه به یک نهاد یا سازمان خصوصی و یا دولتی واگذار می‌شود.

وی حتی وعده داده بود با فروش این بیمارستان یک مرکز درمانی بسیار پیشرفته و مطابق با استانداردهای بین‌المللی در این شهر ساخته و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

روزگاری استاندار وقت آذربایجان غربی سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را هم بر سر این پروژه آورد تا از نزدیک بیمارستان شهید بهشتی ارومیه را که به دلیل نبود اعتبارات کافی متوقف مانده بود مشاهده کند اما بازهم تاکنون گره از کار این پروژه گشوده نشده است.

به هر حال اکنون قریب به ده سال است که حرف‌های تکراری فراوانی در سال‌های متمادی به خورد افکار عمومی داده شده و باز هم سمت‌وسوی وعده‌ها چنان نیست که مردم فکر کنند آبی برایشان از این بیمارستان ناتمام گرم خواهد شد.

در تازه‌ترین اظهار نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفته است: این بار تغییر کاربری بیمارستان 450 تخت خوابی در حال احداث شهید بهشتی بسیار جدی پیگیری می‌شود.

جواد آقازاده تصریح کرد: این بیمارستان دارای مشکلات معماری و سازه‌ای نیز هست.

وی گفت: چندی پیش آخرین وضعیت این پروژه ناتمام توسط هیئت کارشناسی اعزامی از تهران بررسی شد و نظری که این هیئت اعلام کرد این بود که اگر بیمارستانی از صفر شروع شود بیشتر به نفع استان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: از منظر کارشناسی حل مشکلات و نواقص این پروژه برای تبدیل آن به یک بیمارستان نشدنی است و با بازدید از پروژه مشابهان در کرمان به این نتیجه رسیده‌ایم که نباید این پروژه به بیمارستان تبدیل شود چون کارایی لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به این نتیجه رسیده که کاربری این سازه تغییر یابد و در هیئت‌امنا نیز این مهم تصویب‌شده تا این بنا به ستاد مرکزی دانشگاه تغییر کاربری داده شود.

آقازاده گفت: چندی پیش طرح اولیه تغییر کاربری اداری این پروژه ارائه‌شده و احتمالاً حدود 2 ماه دیگر پیمان‌سپاری می‌شود تا مراحل اجرایی کار رسماً آغاز شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار11 آبان 97، کدمطلب: 1865499، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین