پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۴۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
خام‌فروشی گیاهان دارویی یکی از معضلات و پدیده‌های ضربه زننده به این صنعت گران‌بها و غنی کشور است که متأسفانه این پدیده روز به‌ روز در حال گسترش است.
شعارسال: خام‌فروشی گیاهان دارویی یکی از معضلات و پدیده‌های ضربه‌زننده به این صنعت گران‌بها و غنی کشور است که متأسفانه این پدیده روزبه‌روز نیز در حال گسترش است.

صنعت گیاهان دارویی در چند سال اخیر با توسعه فناوری، دستخوش تغییرات امیدوارکننده شده است و این تغییرات رونق و شکوفایی این صنعت را در پی داشته است. صنعتی که می‌تواند بهترین گزینه برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی باشد.

ایران یکی از غنی‌ترین کشورها در زمینه تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است و استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید محصولات دارویی و گیاهی راهکار مؤثری برای پیشگیری از خام فروشی این محصولات است.

جواد رمضانی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه گیاهان دارویی است که سال‌ها است در این زمینه فعالیت می‌کند و با استفاده از پتانسیل طب نوین و طب سنتی همزمان با به‌کارگیری پزشکان مجرب کارشناس ارشد طب سنتی و افراد آموزش‌دیده و مجرب اقدام به ارائه خدمات مختلف در این صنعت کرده است.

وی با اشاره به افزایش رویکرد کشورها به فناوری گیاهان دارویی در سطح دنیا، گفت: استفاده از فناوری در صنعت گیاهان دارویی یک ضرورت انکارناپذیر است و کشورهای مختلف به سمت استفاده از ین فناوری‌ها روی آورده‌اند و در ایران نیز تا حدودی از این فناوری‌ها استفاده می‌شود؛ اما کم و محدود.

این فعال حوزه گیاهان دارویی در خصوص جایگاه ایران در این عرصه، بیان کرد: متأسفانه با وجود پتانسیل خوبی که در کشور در زمینه گیاهان دارویی وجود دارد؛ اما جایگاه ایران در این زمینه در دنیا مناسب و مطلوب نیست که باید برای رسیدن به این جایگاه تلاش مضاعفی از سوی مسئولین امر و فعالان این حوزه صورت گیرد.

وی معتقد است که برای دور شدن از خام فروشی محصولات گیاهان دارویی و استفاده بهینه از ظرفیت بالای ایران در عرصه گیاهان دارویی لازم است که سرمایه‌گذاری مناسبی در صنعت گیاهان دارویی صورت گیرد، نیروی انسانی آموزش‌دیده تربیت کنیم و صنایع تبدیلی مرتبط با گیاهان دارویی در کشور را توسعه دهیم.

این فعال صنعت گیاهان دارویی با انتقاد از سیاست‌گذاری‌ها در این عرصه، گفت: با توجه به آشفتگی اوضاع اقتصادی کشور، سیاست‌گذاری‌ها در عرصه گیاهان دارویی در حد قابل‌قبول نیست و باید در این زمینه سیاست‌گذاری جدیدی صورت گیرد.

وی نقش استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های جسورانه در توسعه این صنعت مؤثر دانسته و تصریح کرد: حضور استارتاپ‌ها در این عرصه به‌ شرطی می‌تواند مؤثر باشد که سیاست‌های حمایتی دولت در عمل جدی باشد و بوروکراسی اداری کاهش یابد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 21 آبان 1397 ، کدخبر: 324756 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
س.ح75
خیلی پروزه خوبیه هم کم هزینست هم فضای کی رو شغال مبکینه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
م.آ75
ایران هنوز به جایگاهی نرسیده و منافع دوستان هم این اجازه رو نمیده که بتون تولید کننده باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین