پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۸۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
میر حمایت میرزاده در خصوص چرایی عدم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش گفت: در هر سند بالادستی مفاهیم کلی و کیفی نوشته می‌شود و پس از ایجاد ساختار در کشور قابلیت اجرا پیدا می‌کند.سند تحول بنیادین یک سند کیفی است و قضاوت در مورد اجرایی شدن یا نشدن آن اشتباه است.
شعار سال: میر حمایت میرزاده در خصوص چرایی عدم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش گفت: در هر سند بالادستی مفاهیم کلی و کیفی نوشته می‌شود و پس از ایجاد ساختار در کشور قابلیت اجرا پیدا می‌کند.سند تحول بنیادین یک سند کیفی است و قضاوت در مورد اجرایی شدن یا نشدن آن اشتباه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اما این اهداف کلی است و باید بتوان آن را به حالت کمی درآورد تا قابلیت اجرا داشته باشد. به همین دلیل نمی‌توان به سندی مانند سند تحول، انگشت اتهام بزنیم و بگوییم کم‌کاری مسئولان سبب عدم اجرای آن شده است و عکس این ماجرا نیز صادق است؛ در سندی این‌چنینی می‌توان مواردی را مشخص کرد و عنوان کرد این سند در کشور در حال اجراست.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سند تحول بنیادین یک سند کیفی است و قضاوت در مورد اجرایی شدن یا نشدن آن اشتباه است. از هفت سال پیش این قانون در کشور در حال اجراست و هرکدام از مسئولان به‌زعم و برداشت خود آن را اجرایی می‌کنند. اگر بخواهیم دانش‌آموزی داشته باشیم که به ایرانی بودنش افتخار کنند، باید برنامه‌های مدونی برای آن در نظر بگیریم. درواقع ادامه کاری که پیامبر اکرم (ص) برای انسان‌سازی آغاز کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش‌وپرورش برای اجرای سند بنیادین کارهایی را انجام داده و هدفی را دنبال می‌کند اما بسیاری از مفاهیم هنوز کمی نشده و بودجه برای آن تخصیص داده نشده و حتی در برنامه پنجم به آن توجهی نشده است.

میرزاده افزود: باید در برنامه پنج‌ساله سند دیده شود و مفاهیم آن در این برنامه‌ریزی مهم کشور در نظر گرفته شود و در هرسال دولت بودجه لازم برای آن در نظر بگیرد. یکی از مشکلاتی که اجرای این سند را به تعویق می‌اندازد این است که بودجه مناسبی برای آن کنار گذاشته نشده است. از معلمی که حقوقش داده نمی‌شود و با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند نمی‌توان انتظار داشت که مجری بلامنازع سند در مدرسه باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: راهکار خروج سند تحول از بن‌بست اجرا این است که در برنامه پنج‌ساله کشور در نظر گرفته شده و هرسال بودجه مناسب به آن تخصیص پیدا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 22 آبان 1397 ، کدخبر: WWW.ana.ir، 325000

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین