پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
دادستان دیوان محاسبات گفت: 35 سال خدمت برای بازنشستگی شرط لازم است اما کافی نیست. تحقق هر دو شرط سن و سابقه خدمت، بازنشستگی را الزام آور می کند

شعارسال:دادستان دیوان محاسبات گفت: 35 سال خدمت برای بازنشستگی شرط لازم است اما کافی نیست. تحقق هر دو شرط سن و سابقه خدمت، بازنشستگی را الزام آور می کند.

فیاض شجاعی روز سه شنبه در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه های اجرایی می توانند شاغلین متخصص را که بالای 35 سال سابقه خدمت دارند در صورت نیاز دستگاه نگه دارند؟، اظهارداشت: دستگاه های اجرایی مکلفند کارمندانی را که دارای 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و 60 سال سن و همچنین کارمندانی که 35 سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی و 65 سال سن دارند را بازنشسته کند.

وی افزود: این بدین معناست که داشتن سابقه خدمت 35 سال و سن 65 سال تواما برای الزام دستگاه برای بازنشستگی لازم است بر این اساس، شرط بازنشستگی الزامی افراد در دستگاه های اجرایی - دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری- 35 سال خدمت و 65 سال سن است.

دادستان دیوان محاسبات ادامه داد: در قانون عبارت 35 سال خدمت و 65 سال سن، کلمه «و» ، «واو جمع» است یعنی با تحقق هر دو شرط سنی و خدمتی بازنشستگی اجباری می شود، اگر هر دو این شرط ها در یک فرد باشد، الزاما باید بازنشسته شود ولی یکی از این ها کفایت نمی کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: 35 سال خدمت برای بازنشستگی شرط لازم است اما کافی نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار22آبان 97، کدخبر: 83098091، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین