پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴
با تقارن روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» انجمن ترویج علم ایران برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته تا مردم به شناخت نسبی از دستاوردهای علمی برسند.

شعار سال: در تقویم جهانی روزی تحت عنوان علم در خدمت صلح و توسعه نام‌گذاری شده است تا با ترویج علم و برگزاری برنامه‌های مختلف برای علاقه‌مندان، هم جایگاه والای علم در پیشرفت کمالات انسانی روشن شود و هم دانشمندان یکی از موضوعات مهم در مباحث علمی را فراموش نکنند: صلح!

گرچه برخی از دانشمندان به سبب شغلی که در سازمان‌های دولتی و حکومتی دارند، فناوری را اسیر دست قدرت‌ها کرده‌اند اما در آخر این علم است که می‌تواند آزادانه و باهدف برای صلح و آرامش جهان تلاش کند و مقابل بی‌عدالتی‌ها و ناسازگاری‌های سیاسی می‌ایستد.

علم مانند باران بی‌آنکه انتخابی در کار باشد، بر همه افراد جامعه تأثیر می‌گذارد و همین تأثیرات است که باعث می‌شود دنیا جای بهتری برای زیستن باشد.

با تقارن روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه انجمن ترویج علم ایران نیز برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته تا با این برنامه‌ها، افراد مختلف جامعه به شناخت نسبی از دستاوردهای علمی برسند.

بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، نشست پذیرش فناوری در نسل جدید زندگی، نمایش فیلم مستند علمی، اولین نشست تخصصی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی، نشست تغییر اقلیم، مدیریت سوانح طبیعی ایران، نشست علم و فناوری سویه‌های اخلاقی، نشست پیشگیری از سوءتغذیه در کودکان و نوجوانان و برگزاری نوزدهمین دوره جایزه ترویج علم و مراسم نکوداشت استاد ارجمند دکتر یوسف ثبوتی ازجمله برنامه‌های انجمن ترویج علم است.

سیامک خادمی، معاون پژوهش و فناوری موزه علوم و فناوری ایران گفت: هرسال ۱۰ نوامبر مصادف با ۱۹ آبان، برای روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه در کشورهای مختلف برنامه‌هایی ترتیب داده می‌شود.

وی افزود: در ایران نیز هفته ترویج علم به همین منظور نام‌گذاری و ثبت ملی شده است. در این روز و هفته ترویج علم با برگزار کردن برنامه‌های علمی برای اقشار مختلف جامعه، برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و اجرای فعالیت‌های علمی برای مردم، سعی می‌شود علم و مفاهیم آن در افراد نهادینه شود.

خادمی عنوان کرد: بر اساس تعریفی که ایکوم ارائه کرده، از وظایف موزه‌ها ترویج علم و فناوری مانند یک رسانه است به همین دلیل موزه ملی علوم و فناوری با برگزاری برنامه‌های مختلف نظیر نشست سار، جشنواره علم برای همه، رویدادهای مختلف و طراحی بازی‌های علمی به دنبال ترویج علم است.

در کنارفعالیت‌هایموزه علوم و فناوری ایران، انجمن ترویج علمبرنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته که شامل نشست پذیرش فناوری در نسل جدید زندگی، بزرگداشتروز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، نقد و بررسی فیلم مستند علمی، نشست تخصصی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی، نشست تغییر اقلیم، مدیریت سوانح طبیعی ایران، نشست علم وتکنولوژیسویه‌های اخلاقی، کارگاه پایان دادن بهسوءتغذیهکودکان و نوجوانان، نشست علم وتکنولوژی سویه‌های اخلاقیبرگزارمی‌شود.

در پایان این هفته نیز، نوزدهمین دوره اعطای جایزه ترویج علم و تقدیر از دکتر ثبوتی در خانه اندیشمندان روزپنجشنبه۲۴آبانماه برگزارمی‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 22 آبان 97، کد مطلب: 325043: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین