پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۶۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
معاون شورای عالی آموزش و پرورش، با بیان اینکه منع قانونی برای تدریس سایر زبان‌های خارجی در کنار زبان خارجی وجود ندارد، گفت: تدریس سایر زبان‌های خارجی نیازمند تقاضای اجتماعی، علاقه‌مندی دانش آموزان و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم از قبیل فضا، نیروی انسانی و کتاب است که در حال حاضر این امکان در تمام مدارس فراهم نیست.

شعارسال: احمد عابدینی، معاون شورای عالی آموزش و پرورش، درباره تدریس زبان‌های خارجی به غیر از انگلیسی در مدارس،اظهار کرد: بر اساس مصوبه سال‌های 72 و 81 وزارت آموزش و پرورش منع قانونی برای تدریس سایر زبان‌های خارجی مانند آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی وجود ندارد.

وی افزود: اما این امر نیازمند زیرساخت‌های مهمی مانند نیروی انسانی، کتاب، فضای آموزشی و ... است که این ملزومات در تمام مدارس کشور به خصوص مدارس روستایی فراهم نیست و اجرای سراسر این آموزش در مدارس نیازمند زمان و تامین زیرساخت‌ها است.

عابدینی در ادامه تصریح کرد: تحقق این امر علاوه بر زیرساخت‌ها و قانون نیازمند تقاضای اجتماعی و علاقه‌مندی دانش آموزان برای یادگیری است و اگر دانش آموزی تقاضا برای آموزش سایر زبان‌ها را داشته باشد مدرسه ابتدا باید امکانات خود را بسنجد و در صورت داشتن امکانات و تقاضای کافی برای تشکیل کلاس آموزش را آغاز کند در غیر اینصورت مدرسه می‌تواند دانش آموز را به موسسات معرفی کند و در پایان دانش آموز گواهی آموزشگاه را به مدرسه ارائه دهد.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تدریس زبان‌هایی از قبیل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی به‌زودی در تمام مدارس امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش محتوای درسی برخی از زبان‌ها از جمله فرانسوی را تدوین کرده است اما تدوین سایر کتاب‌ها نیاز به زمان دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت1395، کدخبر: 103506: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین