پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۳۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
ليندسي گراهام، سناتور جمهوري‌خواه آمريکا که قرار است به‌زودي پست رياست کميته قضائي در سناي آمريکا را برعهده بگيرد، تصميم دارد شاهزاده سرکش سعودي را برکنار کند.

شعار سال: الجزيره گزارش مي‌دهد ليندسي گراهام، سناتور جمهوري‌خواه آمريکا که در ايالت کاروليناي جنوبي متولد شده است، به‌زودي به عنوان رئيس کميته قضائي سنا تعيين خواهد شد اما اين مسئله فقط يک موضوع داخلي در آمريکا نيست، بلکه خبر بسيار بدي براي محمد بن سلمان، شاهزاده جوان عربي، است که تشنه قدرت است و در نابودي همه کساني که بر سر راهش براي رسيدن به تخت پادشاهي قرار مي‌گيرند، ترديد نمي‌کند.اين شاهزاده عربستاني که ژوئن ۲۰۱۷ محمد بن نايف، پسرعمويش را از سمت وليعهدي کنار زد، اکنون فاصله چنداني تا رسيدن به تخت پادشاهي ندارد و فقط پدر پيرش سر راه اوست. با اين حال، موانعي بر سر راه بلندپروازي‌هاي اين شاهزاده گستاخ وجود دارد و او دشمنان جديدي را براي خودش تراشيده که نمي‌خواهند او را پادشاه بزرگ‌ترين کشور صادرکننده نفت در جهان ببينند. از جمله اين موانع کشته‌شدن جمال خاشقجي، روزنامه‌نگار منتقد عربستاني در کنسولگري اين کشور در استانبول‌ است؛ از جمله مهم‌ترين دشمنان جديد وليعهد عربستان ليندسي گراهام است که قتل خاشقجي را خيانت به خودش و تحقيرش به خاطر چندين سال دفاع از عربستان در کنگره مي‌داند. اين سناتور نزديک به دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا، متعهد شده در صورتي که محمد بن‌سلمان همچنان در پستش باقي بماند، تحريم‌هاي شديدي را عليه رياض اعمال کند. برخلاف تلاش‌هاي ترامپ و برخي از اعضاي دولت واشنگتن، گراهام مي‌گويد هيچ اتفاقي در عربستان بدون اطلاع محمد بن سلمان رخ نمي‌دهد. در اين ميان، محمد بن سلمان روی ترامپ و دامادش براي نجات از بحران کنوني حساب باز کرده اما ديگر دوستانش نمي‌توانند او را از چنگال دشمنانش بيرون بکشند. زماني که گراهام رياست کميته قضائي کنگره را برعهده بگيرد، اين به معناي آن است که سناتورهاي آمريکايي از بررسي اعمال تحريم‌ها بر رياض به مسئله برکناري محمد بن سلمان خواهند رسيد. گراهام مي‌گويد اگر محمد بن سلمان برکنار شود، واشنگتن روابط خود را با رياض حفظ خواهد کرد. همچنين بايد گفت به نفع ترامپ نيست که از محمد بن سلمان جانب‌داري کند و وارد دشمني با گراهام شود چراکه او، دوست نزديک ترامپ است و از آنجا که شبهه‌هاي زيادي درباره ترامپ وجود دارد، او به پست گراهام و فعاليت سياسي‌اش نياز دارد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 28 آبان 97، شماره: 3295


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
م.م77
مثل این که پمانه بن سلمان هم به پایان رسید و خیلی زود داره به سرنوشت نوکر های قبلی استعمار گران مثل صدام و ... دچار بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
م.آ75
این موضوع به نظرم ربطی به امریکا نداشته باشه اون کافی جلوی سرکشی ترامپ رو بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین