پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
در پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ که با حضور حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر و رئیس کارگروه، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و دبیر کارگروه و اعضای کارگروه ساماندهی کاغذ برگزار شد، مقرر شد ترخیص کاغذ در مراکز گمرکی کشور صرفاً منوط به تأییدیه کارگروه ساماندهی کاغذ و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حسب نوع مصرف آن در شبکه توزیع صورت پذیرد.
شعارسال:حواله توزیع کاغذ بر اساس مصوبه پنجمین جلسه کارگروه کاغذ از ابتدای آذر سال جاری ز طریق سامانه توزیع کاغذ صادر می‌شود.

در پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ که با حضور حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر و رئیس کارگروه، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و دبیر کارگروه و اعضای کارگروه ساماندهی کاغذ برگزار شد، مقرر شد ترخیص کاغذ در مراکز گمرکی کشور صرفاً منوط به تأییدیه کارگروه ساماندهی کاغذ و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حسب نوع مصرف آن در شبکه توزیع صورت پذیرد.

مصوبات پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ به شرح زیر است:

1- ترخیص کاغذ در مراکز گمرکی کشور صرفا منوط به تاییدیه کارگروه ساماندهی کاغذ و یا وزارت صنعت ،معدن و تجارت بر حسب نوع مصرف آن در شبکه توزیع صورت پذیرد.

2- میزان موجودی کاغذ در انبارهای تولیدکنندگان و عمومی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارائه شد. مقررشد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ،قیمت های اعلامی به واردکنندگان را به دبیرخانه کارگروه ساماندهی کاغذ ارائه دهد، ضمنا میزان موجودی انبارهای آنها نیز به کارگروه اعلام شود.

3- مقرر شد معاونت های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ،فهرست توزیع کاغذ و اطلاعات مربوط به متقاضیان را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام نمایند.

4- با توجه به همکاری فعال نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این کارگروه ،مقرر شد بانک مرکزی در روند تأمین ارز متقاضیان واردات کاغذ تسریع نمایند.

5- به دلیل قرار گرفتن زینک در ردیف کالاهای اساسی ، مقرر شد صلاحیت متقاضیان وارد کننده زینک در این کارگروه مورد رسیدگی قرار گیرد.

6- دموی سامانه توزیع کاغذ ارائه شد. در حال حاضر تقاضای ناشران و مطبوعات در این سامانه پذیرش می شود. مقرر شد فلوچارت بخش «واردکنندگان» در این سامانه تا روز چهارشنبه مورخ 97/8/30 به اعضا برای اظهار نظر ارسال شود. بدیهی است صدور حواله از روز اول آذر از طریق این سامانه صورت می‌پذیرد.

7- با توجه به گزارش مدیر کل امور مطبوعات و خبرگزاری های در خصوص عدم وجود مشکل در تامین کاغذ روزنامه و در خواست همکاری در تامین کاغذ مورد نیاز مجلات ،مقرر شد انجمن وارد کنندگان کاغذ مقوا و فرآورده های سلولزی ایران ،نسبت به تامین کاغذ چاپ و تحریر نشریات و مجلات با هماهنگی اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اقدام نماید.

8- سازمان حمایت تعداد معدودی از متقاضیان واردات دارای پرونده شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دارند ،لیست آنان جهت بررسی استعلام شود.

9- به منظور قیمت‌گذاری محموله‌های وارداتی، مقرر شد کمیته‌ای با حضور سید محمدرضا دربندی مدیر کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، احمد کمالی‌نژاد نماینده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، فرشاد ابراهیمی رئیس اداره نساجی و سلولزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، محمد حیدری نماینده تشکل‌های مطبوعاتی، محمود آموزگار رئیس هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، سیدحسن میر باقری رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان کاغذ مقوا و فرآورده‌های سلولزی ایران، مهدی اسماعیلی‌راد مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران آشنا تشکیل شود. این کمیته مدل قیمت‌گذاری را حداکثر تا دهم آذر به کارگروه ارائه دهد.

10- اختصاص ارز نیمایی به کاغذ و خروج این کالا از ارز یارانه‌ای توسط آموزگار پیشنهاد و مقرر شد کمیته فوق در اولین جلسه خود بررسی و به کارگروه گزارش دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار29آبان 97، کدخبر: 1880483،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
ع.ق74
جدیدا ازین کاغذهای ایرانی سبک مود شده تو کتابها
خیلی قشنگ و سبک و ارزونه
ای کاش اینا بیشتر رواج پیدا کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین