پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
سرپرست استانداری خراسان شمالی در نشستی صمیمی با مدیران ستادی استانداری گفت: افزایش اثربخشی کارها باید مهم ترین رسالت کارکنان استانداری به عنوان الگویی برای دیگر دستگاه های اجرایی باشد.
شعارسال:سرپرست استانداری خراسان شمالی در نشستی صمیمی با مدیران ستادی استانداری گفت: افزایش اثربخشی کارها باید مهم ترین رسالت کارکنان استانداری به عنوان الگویی برای دیگر دستگاه های اجرایی باشد.

مجید پورعیسی در این نشست گفت: استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی باید در تمامی حوزه ها الگوی خوبی برای فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی باشد و با تلاش و کار جهادی موجب اثربخشی بیشتر کارها شود.

وی افزود: به بهره مندی از افراد صاحب تجربه و اندیشه اعتقاد دارم و تاکید می کنم حضور در سیستم اداری مستلزم وجود روحیه پیگیری امور، مدیریت جهادی و پذیرش مسئولیت اجتماعی است چرا که ما در یک جامعه اسلامی مشغول به خدمت هستیم.

وی ادامه داد: فعالیت و اقدامات ما به عنوان نمایندگان دولت و متولیان امر توسعه استان باید به گونه ای باشد که نیازمند تذکر دیگران برای پیگیری امور نباشد و تاکید دارم جایگاه استانداری در حوزه های مختلف شهری، روستایی، مدیریت بحران و ... باید قاطع باشد تا علاوه بر مدریت امور، اثربخشی نیز افزایش یابد.

پورعیسی تصریح کرد: بحث های نظارت و ارزیابی ما در حوزه فرمانداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های اجرایی باید قوی باشد تا مصوبات جلسات به خوبی اجرا و کارها به موقع انجام شود؛ بنابراین بر وجود چشم نظارتی برای بازخورد کارها تاکید دارم.

سرپرست استانداری خراسان شمالی با بیان این که کار نشدنی وجود ندارد، افزود: برای پیشبرد و راهبری بهتر کارها پس از احصای چالش ها و مشکلات باید از تجارب و کارهای موفق دیگران بهره مند شویم و فضای کسب و انتقال تجربه ها ایجاد شود.

پورعیسی گفت: ضمن تاکید بر حفظ شأن و جایگاه مدیران به عنوان محورهای وحدت و انسجام، موضوع جانشین پروری در مناصب مختلف مدیریتی را الزامی می دانم تا با تربیت نیروی انسانی قوی و تهیه بانک اطلاعاتی نیروی انسانی استان موجب تقویت بدنه دستگاه اجرایی شویم.

پورعیسی در پایان تاکید کرد: ارتباط و تعامل ما با کارکنان باید بیشتر شود تا آنان با تعلق خاطر بیشتری به وظایف خود عمل کنند.

در ادامه این نشست، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم اظهار داشت: فعالیت ها و تجربه های کاری ما باید ثبت و ضبط و به مدیران آینده منتقل شود؛ بنابراین مدیران باید بانک اطلاعاتی مرتبط با حوزه کاری خود را داشته باشند.

رضا رجب زاده افزود: استانداری به عنوان یک دستگاه حاکمیتی می تواند برای راهبری موضوعات نقش تشریفاتی و یا عملیاتی داشته باشد، اما این دو رویکرد مستلزم فراهم سازی مقدماتی مانند زیرساخت ها و توان مدیریتی است.

وی ادامه داد: تقویت مشارکت و حضور اجتماعی مردم در فرآیندها لازمه کار در استانداری است و برای افزایش و جلب رضایت عمومی مردم در تصمیمات اجرایی، مدیران باید نقش پررنگی داشته باشند و نظر و مشارکت مردم ماخذ تصمیم گیری ها باشد.وی ادامه داد: بحث نظارت در دنیای امروز به شکل سیستماتیک است و باور دارم شفاف سازی و ایجاد دسترسی آزاد به اطلاعات موجب کاهش فسادها می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار30آبان97، کدخبر: 778651،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین