پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
استاندار کردستان در سفر یک روزه به شهرستان بانه تصریح کرد: با توجه به پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی بانه از نظر زیر ساخت ها, فاز اول آن آماده استقرار واحد های صنعتی است و متقاضیان می توانند نسبت به راه اندازی واحد های خود اقدام کنند.
شعار سال: امروز شنبه سوم آذر ماه نودوهفت بهمن مرادنیا در سفر یک روزه به شهرستان بانه و بازدید از پروژه های در حال انجام و نیمه تمام این شهرستان با حضور در گمرک سیرانبد خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات سال گذشته این بازارچه که در ارتباط با محوطه و انبار تخریبی بود با پیگیری های فرمانداری و دیگر عوامل دخیل در بازرچه خوشبختانه در حال حاضر محوطه به شکل مناسبی آسفالت و انباری هم برای محل نگهداری واردات کالا در نظر گرفته شده است.

استاندار کردستان اذعان کرد: وزیر کشور در سفر دو روزه گذشته به استان قول دادند که مقوله واردات 150 قلم کالایی که مصوب شده بود در دولت در دستور کار قرار بگیرد و حداقل بخشی از واردات نیزبه گمرگ سیرانبد ابلاغ شود.

مرادنیا افزود : در زمینه رسمی شدن مرز سیرانبند مجددا صحبتی با وزارت امور خارجه داشتیم و این وزارت خانه قرار شدن سفیر ایران را در عراق مامور کند که سازو کارهای مناسب برای رسمی شدن این بازارچه که هم خواسته مردم منطقه و هم تجار است عملی گردد .

استاندار کردستان ادامه داد : رسمی شدن این مرز به منزله دارا بودن همه پارامترهای مربوط به واردات و صادرات کالا و حتی تردد مسافر از این گمرک است و برنامه دولت است که هرچه سریعتر این مهم به وقوع بپیوندد .

وی با تشکر از زحمات فرماندار بانه در زمینه خدمات در گمرک سیرانبند افزود : خوشبختانه با پیگیر های فرماندار کلیه کارگران شاغل در بازارچه سیرانبند بیمه شدند و این مساله برای شخص بنده و فرماندار بانه از اهمیت بالایی برخوردار بود .

وی یادآور شد که دولت جمهوری اسلامی ایران مشکلی بابت رسمی شدن این مرز ندارد و دولت مرکزی عراق است که این طرح را هنوز به مرحله اجرا در نیاورده است.


مرادنیا ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گفت: فاز اول این منطقه 35 هکتار در نظر گرفته شده است و دیوار کشی شده کل محدوده 85 هکتار است است و باتوجه به اتمام 50 درصدی زیر ساخت های آب ، برق و در آینده نزدیک گاز و جدول گزاری متقاضیان می توانند با مراجعه به این منطقه نسبت به راه اندازی واحد های صنعتی خود اقدام کنند .

استاندار کردستان با گلایه از تحویل ندادن فاز اول منطقه ویژه اقتصادی توسط پیمانکار مربوطه در آبان ماه تاکید کرد: درست است در این منطقه از مهر ماه بارندگی ها مجال کار کردن را گرفت ولی باید همه پای کار بیایند و هرچه سریعتر (بازه زمانی یک ماهه ) این طرح به طور کامل تحویل و آماده بهره برداری گردد .

وی با بازدید از طرح آبرسانی از سد عباس آباد برای مصارف بخش های کشاورزی افزود : علاوه بر طرح های صنعتی خوشبختانه کارهای خوبی در زمینه بهره برداری از زمین و انتقال آب به بخش کشاورزی صورت گرفته است .

در ادامه این سفر مرادنیا به مجتمع پرورش گاو شیری با ظرفیت 1000 راس سری زد و از نزدیک مشکلات این پروژه را مورد برسی قرار داد و قرار بر این شد که دولت تسهیلات ممکن را در اختیار مالک آن قرار داده و مالک نیز موظف گردید که علاوه بر گاو شیری هم 1000 راس گاوه گوشتی را هم در این پروژه بگنجاند و همچنین کارخانه شیر بانه را دوباره راه اندازی کند .



استاندار کردستان با حضور در شهرک صنعتی بانه و بازدید از پروژه های در حال انجام جدید مانند کارخانه تولید خودکار وکارخانه تولید لامپ کم مصرف و واحد تولیدی لوله های پلی اتیلین (در آباری تحت فشار) به بررسی چالش ها و موانع بر سر راه این واحد های صنعتی پرداخت و قول مساعدت و همکاری های لازم برای بهره بداری هرچه سریعتر این واحد ها را داد و از مالکان این طرح ها خواست قبل از دهه مبارک فجر این کارخانه ها فعالیت های تولیدی خود را شروع کنند .

وی یاد آور شد : که مرز تهدید نیست بلکه برعکس یک فرصت است و باید علاوه بر واردات کالا واحد های صنعتی و تولیدی در بانه از مرز برای صادرات تولیدات با کیفیت خود به دیگر کشورها استفاده کنند .


در پایان مرادنیا از ورزشگاه 1200 نفری آزدادگان بازدید کرد و با انتقاد از تمام نشدن این طرح افزود : این ورزشگاه نه سال است هنوز به مرحله بهربرداری نرسیده و باید هرچه سریعتر پیمانکاران نسبت به اتمام و تحویل آن اقدام کنند و در غیره اینصورت با کسانی که در این پروژه کم کاری کنند برخورد جدی خواهد شد .






شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت کُردتودی، تاریخ 3 آذر 97، کد مطلب: 31497: www.kurdtoday.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین