پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون فقط معتادانی مشمول بیمه می‌شوند که به مراکز درمان سرپایی مراجعه می‌کنند؛ در حالی که استفاده از مراکز اقامتی هزینه بالاتری دارد اما خدمات این مراکز تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند

شعارسال:رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون فقط معتادانی مشمول بیمه می‌شوند که به مراکز درمان سرپایی مراجعه می‌کنند؛ در حالی که استفاده از مراکز اقامتی هزینه بالاتری دارد اما خدمات این مراکز تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

فاطمه عباسی افزود: بیمه معتادان چهار سالی است که در اختیار بیمه سلامت است؛ سال گذشته اعتبار بیمه درمان اعتیاد حدود 78 میلیارد تومان بود اما این بیمه فقط در اختیار معتادانی قرار گرفت که به مراکز سرپایی مراجعه کردند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مراکز بستری و اقامتی هزینه‌های بالاتری دارند و افراد بی‌بضاعت به آنجا مراجعه می‌کنند؛ بنابراین پیشنهاد داده‌ایم تا زمانی که مشکلات بیمه‌ای حل شود، دست‌کم 20 تا 30 درصد این بودجه در اختیار بهزیستی قرار گیرد.
عباسی یادآور شد: پیش از این نیز اعتباراتی برای درمان معتادان به صورت یارانه در اختیار بهزیستی قرار داده می‌شد؛ هزینه گروهی از معتادان از طریق ماده 16 (خدمات ویژه برای ترک اعتیاد معتادان متجاهر) تحت پوشش قرار می‌گیرد اما بقیه موارد برای ترک اعتیاد باید به بخش خصوصی مراجعه کنند.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان هزینه درمان معتادان در دیگر مراکز از جمله کمپ‌های ترک اعتیاد را نیز از بودجه‌های ذاتی خود می‌پردازد اما این امر موجب می‌شود سایر فعالیت‌های بهزیستی تحت تاثیر قرار گیرد.
عباسی افزود: هر چند گفته می‌شود ترک اعتیاد به طور کامل موفقیت‌آمیز نیست اما باید توجه داشت که ماهیت اعتیاد، مزمن است و انجام اقدامات درمانی اعتیاد منجر به کاهش عوارض اعتیاد مانند میزان بروز هپاتیت و ایدز می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین با انجام اقدامات درمانی، اعتیاد یک فرد معتاد تزریقی به نوع خوراکی تبدیل می‌شود که خطرات بسیار کمتری دارد و برای اینکه فرد معتاد دوباره به اعتیاد بازنگردد، حمایت‌های اجتماعی باید تقویت شود و گسترش یابد.
عباسی درباره وضعیت توزیع متادون در مراکز ترک اعتیاد نیز گفت: توزیع متادون در مرکز بر عهده سازمان غذا و دارو است و تاکنون افزایش تعرفه آن مطابق هر سال بوده و گزارشی از کمبود این دارو به بهزیستی ارائه نشده است.
بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون 2 میلیون و 808 هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار4 آذر 97، کدخبر: 83111828، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
م.آ75
ما زمانی میتوانیم انتظار کمک مالی را داشته باشیم که بازده مالی را شاهد باشیم اما در این زمینه کارهای خوبی اصلاردر بخش اعتیاد و نحوه نگرش به این موضوع کار نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین