پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
معاون دبیر کل حزب الوفد مصر بحران‌های منطقه را توطئه‌ای در راستای تحقق رویای نیل تا فرات اسرائیل توصیف کرد.

شعارسال: «اسامه قوسه»، معاون دبیر کل حزب الوفد مصر، بحران‌های منطقه را توطئه‌ای در راستای تحقق رویای نیل تا فرات اسرائیل توصیف کرد.

وی افزود: نزاع دایر بین الحوثی‌ها و عبد ربه منصور هادی در یمن، درگیری‌های سوریه، عملیات‌های ویژه تروریست‌ها در عربستان و حملات تروریستی که تقریبا هر روز شمال سینا را هدف می‌گیرد، توطئه‌ای صهیونیستی با هدف پیوستن خاک این کشورها به سرزمین موعود است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه نیز در بحران‌های منطقه به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود است، گفت: اردوغان رویای احیای امپراطوری عثمانی را در سر داشت تا تحت عنوان دین بر منطقه عربی حکومت کند.

سیاستمدار مصری گفت: ترکیه با پشتیبانی از به قدرت رسیدن اخوان المسلمین در مصر علیه مصر هم توطئه کرده بود اما این ملت مصر بودند که توانستند با سرنگونی اخوانی‌ها توطئه ترکیه را ناکام گذاشته و سرنوشت خود را تغییر بدهند بنابراین با از دست رفتن رویای احیای امپراطوری ترکیه این کشور در بحران منطقه‌ای هم اینک نقش یک خرابکار را ایفا می‌کند.

قوسه در خصوص نقش قطر نیز اظهار داشت: خصومت قطر با مصر به دوره حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر و اختلاف شخصی بین همسر مبارک با امیر قطر بازمی‌گردد که از آن زمان قطر دشمن مصر شده و امروز هم که فراری‌های مصر را پناه می‌دهد و کانال های ماهواره‌ای خود را برای حمله به مصر و نه نظام حاکم براین کشور به خدمت گرفته است.

معاون دبیر کل حزب الوفد مصر با اشاره به منافع مشترک قطر و اسرائیل اظهار داشت: مهره‌های اسرائیل و آمریکا سرمایه گذاری‌های میلیاردی قطر را در شرکت‌های نفتی و فرآورده‌های آن اداره می‌کنند، پس این منافع مشترک است که کشورها را به هم آشتی می‌دهد.

قوسه در بخش دیگری ازسخنانش ضمن تمجید از نقش ارتش مصر در مبارزه با تروریسم در این کشور گفت: محدود شدن تروریسم به شمال سینا نتیجه پیروزی‌های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسمی است که به زودی نابود خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1395، کدخبر: 13950224000572: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین