پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۶۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴
مدیر کل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 13 میلیون جوان مجرد ایرانی که در آستانه ازدواج هستند، سن مناسب ازدواج را سپری کرده اند یا در حال سپری کردن این سن هستند.

شعارسال: محمد اسماعیل مطلق با اعلام این مطلب هشدار داد: سن مناسب برای ازدواج بین سنین 18 تا 35 سالگی است و علاوه بر اینکه زمان مناسب ازدواج است، بهترین سن برای باروری و بچه دار شدن و عبور از این سن برای فرزندآوری مخاطراتی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: به علل مختلف متوسط سن ازدواج دختران و پسران ایرانی در یک دهه اخیر در استانهای مختلف بین چهار تا شش سال افزایش یافته و اکنون متوسط سن ازدواج دختران ایرانی 25 سال و متوسط سن پسران ایرانی 27 سال است و البته این آمار در استان های بزرگ مانند تهران بالاتر و رو به افزایش است.

رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: بررسی های وزارت بهداشت نشان می دهد که ازدواج آسان و در سن مناسب آثار بسیار مهمی در حفظ سلامت و رشد جسمانی، روانی و عاطفی افراد دارد و در صورتی که افراد در سن مناسب ازدواج کنند، می توانند در زمان مناسب مسئولیت زندگی را شروع کنند و در زندگی خانوادگی موفق باشند.

وی افزود: بررسی مقایسه ای وزارت بهداشت بین افرادی که ازدواج کرده اند و ازدواج نکرده اند، نشان می دهد، افرادی که در سن مناسب ازدواج می کنند، طول عمر بیشتری دارند،کیفیت زندگی آنها بهتر است،به طور میانگین از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند، شادتر زندگی می کنند و ارتباطات اجتماعی مناسب تری برقرار می کنند.

مطلق گفت: علاوه بر آن افرادی که در سن مناسب ازدواج می کنند، از نظر جسمانی نیز سالم تر هستند، رشد اخلاقی، معنوی و اجتماعی در آنها بیشتر است و در مجموع از سلامت جسمی و روانی بالاتری برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: ازدواج در سن مناسب باعث می شود فرد، مسئولیت پذیری بهتری در زندگی داشته باشد و تعالی انسانی در زندگی این افراد بهتر صورت می گیرد.

مدیر کل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی دیگری در وزارت بهداشت نشان می دهد، کسانی که در سن مناسب ازدواج کرده اند، در زندگی احساس امنیت بیشتری دارند و کمتر در معرض رفتارهای مخاطره آمیز، مثل مصرف الکل، اعتیاد و رفتارهای جنسی خطرناک قرار می گیرند و رشد عاطفی، فکری و اجتماعی در افراد ازدواج کرده بیشتر از افراد مجرد است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17مهر1395، کدخبر: 82260069: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
م.آ75
خوب طبیعتا نبود شرایط اقتصادی مناسب وتغییر فرهنگ جامعه باشه چنیین مشکلاتی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین