پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
ثبت نام کارت سوخت از روش‌های متفاوت از جمله رویداد‌های مهم در حوزه انرژی در روز‌های جاری است که گستردگی فراوانی را شامل می‌شود.
شعار سال: ثبت نام کارت سوخت با روش‌های متفاوت از هفته گذشته آغاز و در ادامه مسیر به مشکلات و چالش‌های مطرح شده از سوی متقاضیان پاسخ داده شد.
                                                      
 ثبت نام کارت سوخت از روش‌های متفاوت از جمله رویداد‌های مهم در حوزه انرژی در روز‌های جاری است که گستردگی فراوانی را شامل می‌شود.

وزارت نفت با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این اقدام چندین روش تعریف و ارائه کرده اند تا متقاضیان با توجه به دسترسی خود یکی از این روش‌ها را انتخاب و پروسه ثبت نام را انجام دهند.

در ابتدایی‌ترین روش که از سال‌ها پیش نیز تعریف شده بود متقاضیان با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت و دریافت مجدد آن به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه می‌کنند که بنا بر روال اداری آن پست این کارت‌ها را در حدود یک هفته پس از ثبت نام به درب منازل تحویل می‌دهد.

پس از آن روش اتصال کارت بانکی به کارت سوخت مطرح شد که برای آن روش‌های سامانه دولت همراه از طریق سایت این سامانه و یا دانلود اپلیکیشن آن تدوین شد که برای ثبت نام از این روش باید شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه باشد تا با درج کد ملی و تاریخ تولد مالک، اطلاعات شناسنامه‌ای به صورت خودکار نمایش داده شود و پس از آن صاحبان خودرو اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه یا شماره VIN را درج کنند و با انتخاب کارت بانکی عضو شتاب پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت‌نام به اطلاع متقاضیان خواهد رسید که این مرحله پایانی ثبت نام خواهد بود.

در این مرحله بود که هشدار‌هایی نسبت به انتشار نسخه‌های جعلی برای ثبت نام کارت سوخت داده شد که این اپلیکیشن‌ها امکان آلوده‌سازی تلفن همراه کاربر و انواع سوءاستفاده از اطلاعات وی را دارند به همین خاطر از متقاضیان ثبت نام درخواست شد اپلیکیشن‌های مربوطه را تنها از درگاه ملی خدمات دولت همراه به نشانی https://www.mob.gov.ir دریافت و نصب نمایند.

بنا بر اعلام مسئولین این حوزه شهروندان پس از ثبت نام با مراجعه به اپلیکیشن دولت همراه می‌توانند کارت بانکی دیگری را جایگزین قبلی کنند یا حتی ثبت نام خود را حذف کنند.

در ادامه این مسیر، استفاده از کد دستوری #۴* نیز به روش‌های پیشین اضافه شد تا عملیات ثبت نام هر چه سریع‌تر برای طیف گسترده‌ای از افراد که دارای گوشی تلفن همراه معمولی یا هوشمند هستند، صورت گیرد.

طبق اعلام امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری و اطلاعات تا کنون بیش از ۵۲ هزار نفر کارت بانکی خود را جایگزین کارت سوخت کرده اند و بیشترین استقبال از روش کد دستوری #۴* و کمترین استقبال از اپلیکیشن دولت همراه صورت گرفته است.

گفتنی است از میان متقاضیان تنها یک سوم افراد با اطلاعات کامل برای ثبت نام به یکی از روش‌های غیر حضوری مراجعه کرده اند که این مسئله لزوم حضور بر اساس جدول زمان بندی شده و فراهم سازی اطلاعات لازم را می‌طلبد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 10 آذر 1397، کدخبر: 471728 ، www.mizanonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
م.م77
واقعا خیلی طرح خوبی رواجراکرد وزیر ارتباطات
خیلی تو هزینه ها صرفه جویی شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین