پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
طبق گفته یک منبع آگاه در بانک مرکزی، وزارت ارتباطات با توقف فعالیت شرکت‌های USSD به‌ شدت مخالفت کرد و جلوی آن را گرفت.
شعارسال:طبق گفته یک منبع آگاه در بانک مرکزی، وزارت ارتباطات با توقف فعالیت شرکت‌های USSD به‌ شدت مخالفت کرد و جلوی آن را گرفت.

چند روزی است که حواشی‌ای پیرامون برگزاری نظرسنجی مردمی در صداوسیما در رسانه‌ها مطرح شده است. برخی از کاربران فضای مجازی در چند روز اخیر ادعا کردند که بدون شرکت در چنین نظرسنجی پیامک تایید نظر دریافت کردند.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از اعتراض گسترده مردم در حساب کاربری توییتر خود با اشاره به تخلف شرکت‌های ارزش افزوده و USSD در این موضوع، تأکید کرد که این شرکت‌ها مجوزی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارند و فعالیت آنها مطابق قانون تجارت است.

نکته جالب در‌ این‌ میان آن است که با وجود موضع‌گیری وزیر ارتباطات درباره دریافت‌نکردن مجوز فعالیت شرکت‌های USSD از این وزارتخانه، یک منبع آگاه در بانک مرکزی به «شرق» گفت: «صحبت‌های آقای وزیر جالب است؛ زیرا هنگامی که بانک مرکزی تلاش کرد فعالیت انتقال مالی با بستر نا‌امن USSD را متوقف کند، این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که به‌شدت مخالفت کرد و جلوی این کار را گرفت».

اظهارنظری که نشان می‌دهد ادعای وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه فعالیت شرکت‌های ارزش افزوده و USSD با مجوز وزارت ICT نیست، خلاف واقع است.گفتنی است این شرکت‌ها اطلاعات بانکی میلیون‌ها ایرانی را در اختیار دارند و این امکان وجود دارد هر لحظه یک کلاهبرداری بزرگ، نه در یک نظرسنجی رسانه‌ای؛ بلکه در نظام بانکی کشور صورت گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار16 اسفند 97، کدخبر: 6857860، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین