پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲
وزیر ارتباطات ضمن انتقاد از وضعیت شرکت های ارزش افزوده ، هوشمندسازی شهرها را راهی برای بهبود وضعیت مردم دانست.

شعار سال: محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات، در همایش جایزه جهانی خشت طلایی تهران که با عنوان شهر هوشمند صبح امروز در محل برج میلاد برگزار شد، گفت: پیش بینی می شود ۸۵ درصد جمعیت ایران تا ۲۰۵۰ افزایش پیدا کند که مشکلات شهرنشینی مانند ترافیک، دفع پسماند و آلودگی هوا نیز افزایش می یابد. به طور کلی با معضلات زیست‌محیطی مواجه خواهیم بود.
 

او افزود: راه حل هوشمندسازی شهری شعار یا دکور برای مسئولین نیست که برخی شهرها که با مشکل مواجه نیستند فکر میکنند باید شهر هوشمند شود.امروز بدون هوشمندسازی نمی توان کلان شهرهارا اداره کرد. شهرهایی مانند تهران، تبریز، اصفهان و مشهد نیز باید به سمت هوشمندسازی پیش بروند.

آذری جهرمی اظهار کرد: اگر شهرداری مسیر حرکتی شهروندان را نتواند حدس بزند و متناسب برنامه ریزی نکند و مسیرها را اصلاح نکند و نتوان پیش بینی کند که چه آمار در رابطه با آلودگی ایجاد شده بیشتر از چه منابعی است با مدیریت کور رو به رو هستیم.


اجرای پروژه‌ای که برای مردم بهبود ایجاد نکند هدر رفت منابع است

 وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه باید از تکنولوژی اطلاعات در بهبود شرایط سود برد، گفت: لازمه توسعه رسیدن به 5G است که باید خروجی اش بهبود وضعیت مردم باشد. اجرای پروژه ای که برای مردم بهبود ایجاد نمی کند هدر رفت منابع است  و بهتر است که اجرا نشود.
او افزود: اگر به هوشمندسازی توجه شود بستر سازی خوبی برای شرکت های خلاق ایجاد می شود،  همانند شرکت های ارزش افزوده نشود که تنها برای تعدادی از سرمایه داران است. اگر آزاد سازی داده ها رخ دهد باید برای مردم نتیجه ملموس داشته باشد نه اینکه دستشان در جیب مردم باشد. انحصار ایجاد نشود که فلان شرکت انحصار در خدمات داشته باشد. اگر بدین نحو رفتار شود با مشکلات امروزه مواجه خواهیم بود

دیتای شهری نباید در اختیار گروه خاص باشد
وزیر ادامه داد: دیتای شهری نباید در اختیار گروه خاص باشد که سبب فساد می شود و مردم هم از این روند رضایت ندارند. سالانه اعداد زیادی در ارزش افزوده در می آید که شفاف نیست.

او افزود: یک شرکت ارزش افزوده نام ببرید که می شناسید. یک شرکت به ما معرفی کنید. گفته می شود این شرکت ها سبب رفع بیکاری شده اند و هر یک ۳۰هزار کارمند دارد.  نام یکی از این شرکتها را ببرید مگر نمی گویید که این شرکت ها کارمندان زیادی دارند؟

آذری جهرمی گفت: در حوزه شهری هم بدین نحو است. اگر خلاقیت ها به اشتراک گذاشته نشود برای مردم خوب نیست. اگر آزاد سازی داده ها رخ می دهد باید نتیجه ملموس برای مردم داشته باشد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: توجه به هوشمندسازی در خدمات شهری کلیدی است. همه چیز باید شفاف شود. هوشمندسازی اگر بدون توجه به مردم رخ دهد نتیجه ای نخواهد داشت. شهر چیزی به جز مردم نیست و واقعیتی است که باید بپذیریم.

او با بیان اینکه اساس برنامه‌ریزی‌ها باید برای مردم باشد عنوان کرد: با این روش به پیشرفت دست پیدا می کنیم. کلان شهرها متناسب با ظرفیت ها و مشکلات باید از شیوه های مختلفی بهره ببرند.

شرکت های ارزش افزوده باید برای مردم باشند نه علیه مردم

آذری جهرمی افزود: شرکت های ارزش افزوده به صورت شفاف اعلام کنند برای چند نفر موقعیت شغلی ایجاد کرده‌‌اند؟ مگر می‌شود شرکت‌هایی سالانه بیش از ۲۶۰۰میلیارد تومان درآمد داشته باشند اما مردم آنها را نشناسند؟ اینها به کجا وصلند؟

وزیر ارتباطات در پایان گفت: ارزش افزوده باید برای خدمت به مردم باشه نه در جیب و علیه آنها! می‌گویند ارزش افزوده ۳۰هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، بسم‌الله، اسامی شرکت‌ها و تعداد شاغلین را منتشر کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 11 آبان 98، کد مطلب: 23539: www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین