پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه بیش از ۲۰ میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور را شاهدیم که این حجم عظیمی از منابع ملی را شامل می‌شود.

شعار سال : محمدرضا پورابراهیمی ،‌ درباره سهمیه‌بندی سوخت و بازگشت کارت سوخت به عرصه توزیع بنزین، اظهار کرد: سهمه‌بندی یکی از موضوعات اصلی در دستور کار مجلس است کهبرای جلوگیری از قاچاق ثروت ملی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آمار در زمینه خروج غیرقانونی سوخت از کشور عدد سنگینی است،‌ تصریح کرد: روزانه بیش از ۲۰ میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور را شاهدیم که این حجم عظیمی از منابع و ثروت مردم است که به جیب سوداگران سوخت می‌رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: احیای کارت سوخت می‌تواند تا حدودی برای جلوگیری از حفظ این ثروت ملی قابل قبول باشد.

پورابراهیمی درباره اینکه احیای ارت سوخت به معنای افزایش قیمت بنزین است، گفت: چنین موضوعی به بودجه ۹۸ باز می‌گردد که این موضوع چگونه در بودجه سال آیندهدیده شود؛البته روش‌هایی را داریم که قیمت بنزین تغییر نکند و میزان مصرف سوخت کاهش یابد و جلوی قاچاق را هم بگیرد.

عضو شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی با اشاره به اینکه سیستم کارت سوخت در دولت قبل پیگیری شد و نتیجه بخش هم بود، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید به تکرار اشتباهات عادت کرده است؛ یعنی کار خوبی را که قبلاً‌ آزموده شده را کنار می‌گذارد و بر نظرات خودش تأکید می‌کند و بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسد که این روش اشتباه است و به همان روش قبل باز می‌گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در سیاست‌های ارزی چقدر به دولت گفتیم سیاست نرخ واحد ارز که جهانگیری آن را اعلام کرد، غلط است و برای کشور ایجاد هزینه می‌کند، اما گوش ندادند و بر خواسته خود پافشاری کردند و ارز تک نرخی را اعلام کردند و این تصمیم‌ها مردم و کشور را به سختی دچار کرد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار: 7آذر1397 ، کدخبر:329514، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
فک کنم این ۲۰ میلیون لیتر با همون پت یا گالنهای ۲۰ لیتری قاچاق میشه و تازه اونهم با اسب و قاطر
واقعا برای ایران متاسفم ک رییس کمیسیون اقتصادی مجلسش شمایین و روز روشن دارین ب مردم دروغ میگین .خب این قاچاق توسط خود شماها صورت میگیره ن مردم عادی .ادرس اشتباهی ندین.چون بیش از چهار ماه دیگه تو مجلس نیستین و لی دروغهاییکه میگین همیشه تو ذهن مردم میمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین