پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
دنیای نفت و انرژی همواره سرشار از حواشی و اتفاقات غیرمترقبه و داستان‌های مختلف است، که در این بخش به اخبار این حواشی خواهیم پرداخت.

شعارسال: دنیای نفت و انرژی همواره سرشار از حواشی و اتفاقات غیرمترقبه و داستان‌های مختلف است، که در این بخش به اخبار این حواشی خواهیم پرداخت.

هفته گذشته را می‌توان هفته سرنوشت سازحوزه نفت و انرژی دانست، زیرا بیشتر اخبار حوزه نفت و انرژی آن حول ومحورعزل و انتصاب‌های مدیران بخش‌های مختلف این حوزه چرخید.

طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی ۲۱۰ مدیر دولتی در ارگان‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید صندلی خود را ترک کنند.وزارت نفت هم که یکی از وزارتخانه‌های پربازنشسته کشور است، بیشترین تعداد مدیرانی را دارد که باید جای خود را به جوان‌ترها بدهند به طوری که از ۱۰ معاون وزیر نفت، ۸ معاون وی باید با صندلی‌های مدیریتی خود خداحافظی می کنند.

در این میان، سه شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت شامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیزدر انتظار مدیران جدید خود بودند.

و اما این تغییرات از این قرار بودند، مسعود کرباسیان با حکم وزیر نفت، عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران شد و وزیر نفت در حکمی، مسعود کرباسیان را به مدت چهار سال به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد در ادامه تربتی نیزمعاون زنگنه شد و زنگنه در حکمی حسن منتظرتربتی را به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران منصوب کرد و بهزاد محمدی نیز به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد.

درادامه این انتصابات، سید عبداله موسوی نیز بعنوان مدیرعامل بزرگترین شرکت حفاری ایران منصوب شد.

حاشیه دوم امروز نفتی ها هم به متلاشی شدن یک شبکه اخلالگر محصولات پتروشیمی پرداخته است.

در هفته گذشته، سربازان گمنام امام زمان(عج) یکی از بزرگ ترین شبکه های دلالی و اخلالگر محصولات پتروشیمی را متلاشی کردند.

لازم به ذکر است، این شبکه غیرقانونی به صورت سراسری به ویژه در استان های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مازندران، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین فعالیت داشتند و درصدد ایجاد تقاضای کاذب در بازار بودند.

گفتنی است، حجم تخلفات مالی این شبکه حدود۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و با تلاش بی وقفه سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه بر کشف ۱۰ هزار تن محصولات پتروشیمی، ۱۴ نفر از عوامل اصلی این شبکه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

با اقدامات اخلالگران و دلالان، بازار مواد پتروشیمی در ماه های اخیر ملتهب شد و نرخ محصولات صنایع غذایی و نساجی رشد پنج برابری داشت که با اقدامات این وزارتخانه اکنون شاهد روند کاهشی قیمت ها در این بازار هستیم و همچنان ادامه دارد.

حاشیه سوم این هفته به داستان کارت سوخت می‌پردازد، کارت سوخت، هر چند بدون ابلاغ رسمی از میان کارت های حاضر در جیب ایرانیان حذف شد اما قرار است بار دیگر با ابلاغ رسمی به چرخه خرید سوخت بازگردد تا بلکه نقشی در پیشگیری از خروج غیر قانونی سوخت در کشور ایفا کند.

بررسی ها نشان می دهد روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر سوخت به صورت غیر قانونی از مرزهای ایران در حال خروج است و در عین حال مانور بر قیمت پایین بنزین نیز نکته ای است که در چند روز اخیر به شکلی ویژه از سوی مقامات و مسئولان و کارشناسان مورد اشاره قرار می گیرد.

حال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای مالکان خودرو و موتورسیکلتی که کارت سوخت خودراگم کرده‌اندازسوم آذرماه ضرب‌العجل ۲۱روزه برای درخواست کارت سوخت تعیین کرد.

در ادامه وزیر ارتباطات نیز اعلام کرد، امروز بیش از ۱۰ میلیون خودرو کارت سوخت ندارند و برای صدور این تعداد از کارت سوخت باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد.

در حالی که با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیکی و با هماهنگی بین دستگاهی، آن را به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای این‌که مردم در صف بایستند و در پلیس به علاوه ۱۰ ثبت‌نام کنند تا بعد از یک هفته کارت سوخت به دست آن‌ها برسد، بتوانند با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش و فشردن سه گزینه، کارت بانکی خود را به کارت سوخت متصل کنند.

حاشیه بعدی امروز نیز به جزئیات درگیری کارگران چینی و ایرانی پتروشیمی مسجدسلیمان می‌پردازد، سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در این رابطه به خبرنگاران گفت:مجتمع پتروشیمی این شهرستان به دلیل تنش کارگری بین یک کارگر ایرانی و سرکارگر چینی روز دوشنبه تعطیل شد.

ودر واقع در پی تذکر سرکارگر چینی مبنی بر رعایت اصول ایمنی در هنگام کار به یک جوشکار ایرانی، یک درگیری فیزیکی مختصر به وجود آمد که این درگیری منجر به شکستن سر فرد ایرانی شد که مراحل درمانی وی به صورت سرپایی انجام و مرخص شد.

این حادثه به منظور تذکر انضباطی و رعایت موارد ایمنی در هنگام کار بوده است اما در هر صورت موضوع باید از طریق دادستانی پیگیری شود.

سپس تعدادی از کارگران ایرانی پتروشیمی مسجد سلیمان با تاثیر از این فضاسازی ها در مقابل محل کار خود تجمع کردند.

این تجمع مانع ورود کارکنان چینی به داخل کارگاه شد که در نهایت پتروشیمی اعلام تعطیلی کرد.

به دلیل ایجاد این تنش در محل کار، سرکارگر چینی از سوی پیمانکاران این کشور که مسئولیت بخشی از ساخت و اجرای پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان را بر عهده دارند، اخراج شد.

اما حاشیه آخر این هفته هم به ماجرای مدیران پروازی پتروشیمی ایلام پراخته است.

داستان پتروشیمی ایلام از جایی آغاز شد که قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام از مدیران پروازی این مجتمع پتروشیمی گفت و در ادامه افزود، پتروشیمی به بیماری مدیران پروازی دچار شده است، مدیرانی که با نام ایلام حقوق کلان می گیرند اما حاضر نیستند در ایلام شب را به صبح برسانند!

استاندار ایلام در ادامه مدیران پروازی پتروشیمی را به یک بیماری که نبض کار و توسعه را در این مجتمع به شماره انداخته‌اند، تشبیه کرد و گفت: پتروشیمی به بیماری مدیران پروازی دچار شده است؛ بطوری که خانه و امکانات آنچنانی برای آنان در نظر گرفته می شود، بلیط رفت و برگشت هواپیما در جیبشان می گذارند، بر سر منافع استان ارتزاق می کنند اما همینکه پای منافع استان به میان می آید تعهدی به آن ندارند و حاضر نیستد حتی یک شب هم در ایلام بمانند و این پذیرفتنی نیست.

سلیمانی دشتکی الزام کار کردن مدیران در استان را به مستقر شدن آنان در استان مشروط کرد و افزود: امروز مدیرانی در پتروشیمی وجود دارند که با نام پتروشیمی ایلام حقوق های نجومی می گیرند؛ طورری که حقوق یک استاندار یک دهم آن هم نمی شود اما پاسخگوی وعده ها و تعهدات خود در قبال این مجتمع نیستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از وب سایت نفتی ها، تاریخ انتشار:3 آذر 1397 ، کدخبر4306: ،www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین